Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Ticaret Politikaları | İKT5511 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PARA-BANKA VE DIŞ TİCARET - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru cevap |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Parasal Uluslararası İktisat Politikalarına hakim olmak |
Ders İçeriği |
Parasal Uluslararası İktisat Politikaları |
Ders Kaynakları |
Rıdvan Karluk, Uluslararası Ekonomi, 9. Baskı, Beta Yayınları,2009
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat- Teori ve Uygulama, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisinde Küreselleşme | |
2 | GATT, TRIPS, GATS, WTO | |
3 | Serbest Dış Ticareti Bozan Uygulamalar: Sübvansiyonlar ve Dampingler | |
4 | Döviz Piyasası ve Döviz İşlemler | |
5 | Geleceğe Yönelik Döviz İşlemleri | |
6 | Döviz Kuru Sistemleri ve Döviz Kuru Politikası | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Döviz Kuru Değişmelerini Açıklamaya Yönelik Teoriler | |
9 | Ödemeler Dengesi ve Denge Mekanizmaları | |
10 | Açık Ekonomilerde Genel Denge | |
11 | Uluslararası Para Sistemi | |
12 | Avrupa Parasal Birlik Teorisi | |
13 | Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımları: Teori ve Politika | |
14 | Uluslar arası Para Fonu, Dış Borçlar ve Borç Krizleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ödemeler dengesi analizi yapabilmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Döviz piyasalarıyla ilgili temel bilgi seviyesine sahip olmak ve döviz piyasası analizi yapabilmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uluslararası Parasal İlişkileri analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Döviz kuru politikalarına hakim olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ödemeler dengesi analizi yapabilmek | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Döviz piyasalarıyla ilgili temel bilgi seviyesine sahip olmak ve döviz piyasası analizi yapabilmek | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Uluslararası Parasal İlişkileri analiz edebilmek | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Döviz kuru politikalarına hakim olmak | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 |