Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Katılım Bankacılığı | BSİ110 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Katılım bankacılığı hakkında bilgi vermek |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
Ders Veren | |
Amaç |
katılım banklalarının ortaya çıkış nedenlerini ve bankacılık sektöründeki yerini öğrenmek. Katılım Bankalarında Operasyon, Katılım Bankaları - Fon Kullanıcı İlişkileri, Katılım Bankalarında Kar Dağıtım konularını öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Türkiye'de katılım bankası tanımı ve fonksiyonları. Katılım bankalarının tarihi gelişimi süreci, hedefleri, çalışma metodları, finansal yapıları |
Ders Kaynakları |
Takan, Mehmet "Bankacılık Teori Uygulama ve Yönetim
Güney, Alptekin "Banka İşlemleri" |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yatırım Bankacılığının tanımı ve faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
2 | Yatırım Bankacılığının faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
2 | Yatırım Bankacılığının faaliyet alanları | Tartışmalı Ders |
4 | Kalkınma Bankacılığının fonksiyonları ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
5 | Bilanço yapıları | Tartışmalı Ders |
6 | Yatırım ve Kalkınma Bankaları arasındaki farklar | Tartışmalı Ders |
7 | Özel Finans Kurumlarının (katılım bankacılığı)tarihi ve oluşum süreci | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Katılım bankacılığın kurulma nedenleri, amaçları | Tartışmalı Ders |
10 | Türkiye'de katılım bankacılığı | Tartışmalı Ders |
11 | Katılım bankalarının çalışma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
12 | Katılım bankalarının problemleri | Tartışmalı Ders |
13 | Katılım bankalarının mali yapısı | Tartışmalı Ders |
14 | Genel tekrar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
lanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
lanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |