Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sigorta Ürünleri ve Pazarlaması | BSİ112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram DİRİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sigorta ürün ve hizmetlerin öğrenilmesi sağlanır. Öğrencinin sigortanın önemi hakkında bilgilendirilir. Temel sigorta ürünlerinin pazarlanması öğretilir. |
Ders İçeriği |
Sigorta pazarlamasına giriş, Pazarlama Teknikleri, Etkin Dinleme, Müşteri davranışları, Müşteri İkna teknikleri, Olay çalışması, Hayat sigortası ürünlerinin Pazarlanması, Bireysel Emeklilik Sigortası ürünlerinin Pazarlanması, Sağlık Sigortası ürünlerinin Pazarlanması, Elementer sigorta ürünlerinin pazarlanması gibi konuları içermektedir |
Ders Kaynakları |
Ö.F.Güven ve A.Öztürk, Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama, Beta Yayıncılık, 2014.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sigorta pazarlamasına giriş | Ders |
2 | Pazarlama Teknikleri | Ders |
3 | Etkin Dinleme | Ders |
4 | Müşteri davranışları | Ders |
5 | Müşteri İkna teknikleri | Ders |
6 | Olay çalışması | Ders |
7 | Hayat sigortası ürünlerinin Pazarlanması | Ders |
8 | Bireysel Emeklilik Sigortası ürünlerinin Pazarlanması / Ara Sınav | Ders |
9 | Sağlık Sigortası ürünlerinin Pazarlanması | Ders |
10 | Elementer sigorta ürünleri | Ders |
11 | Elementer sigorta ürünlerinin pazarlanması | Ders |
12 | Bankasürans | Ders |
13 | Dijital Sigortacılık | Ders |
14 | Dönem Sonu Sınavına Hazırlık | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sigorta ürün ve hizmetlerini tanıyabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sigorta pazarlama konusunda bilgi sahibi olabilecek, sigorta branşlarını tanıyarak ürüne yönelik pazarlama tekniklerini uygulayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Banka sigortacılığı nedir, nasıl bir dağıtım kanalıdır ve sigorta şirketleri açısından önemini öğrenecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel Emeklik Sistemini öğrenecek ve buna ilişkin pazarlama yöntemleri kavranacaktır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sigorta ürün ve hizmetlerini tanıyabilecek. | 3 | 2 | 5 | 4 | 0 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 |
Sigorta pazarlama konusunda bilgi sahibi olabilecek, sigorta branşlarını tanıyarak ürüne yönelik pazarlama tekniklerini uygulayabilecek | 5 | 2 | 5 | 4 | 0 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |
Banka sigortacılığı nedir, nasıl bir dağıtım kanalıdır ve sigorta şirketleri açısından önemini öğrenecek | 4 | 2 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
Bireysel Emeklik Sistemini öğrenecek ve buna ilişkin pazarlama yöntemleri kavranacaktır | 5 | 3 | 5 | 4 | 0 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |