Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sigortacılıkta Hasar ve Reasürans | BSİ213 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram DİRİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sigortacılığın temel öğretileri; Risk Yönetimi, Ürün satışı, Riskin paylaşımı (reasürans), Şirket içi (teknik)yönetim ve satılan poliçelerden (sözleşmelerden) kaynaklanan ve sigortacının tazminat ödeme sorumluluğunu yerine getirmesi için gerçekleşen riziko bağlamında hasar/zararın saptanmasına yönelik Hasar Yönetimi?dir. Hasar Yönetiminin amacı; Kurulan sözleşmesel ilişkiler ışığında herhangi bir riskin gerçeklemesi durumunda, menfaat sahibinin kim olduğunun, oluşan zararın saptanması için kimin ve nasıl tayin edileceğinin belirlenmesi, zararın miktarının poliçe özel ve genel şartlarına uygun belirlenip belirlenmediğinin değerlendirilmesi, belirlenen hasar/zararın hangi yöntem ve hukuksal gerekçelere dayandığının, sigortacının zararı tazmin ettikten sonra halefiyet olgusu bağlamında rücu haklarının olup olmadığının saptanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel Sigortacılık bilgilerinin hasar yönetimi açısından önemi, Branşlar (Can, mal, sorumluluk ve diğer sigortalar) bazında hasar yönetimi, Riskin gerçekleşmesi halinde sigortalının ve sigortacının sorumlulukları, Hasarın tespiti için eksper görevlendirilmesi, Eksper görevlendirmeden hasarın saptanması ve tazmini Hasarın parasal olarak saptanması için uygulanan yöntemler, Hasar/zararın kime ve nasıl ödeneceğinin hukuksal dayanakları, Halefiyet İlkesinin varlığı ve uygulaması Hasar Reasüransı ve uygulaması, Sigorta Suistimallerinin önlenmesi ve yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Türk Ticaret Kanunu Temel Sigortacılık Bilgileri Ve Uygulamalı Hasar Yönetimi (Timuçin Alpay)
Uygulamalı Sigorta Hukuku(Işıl Ulaş) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Sigortacılık bilgilerinin hasar yönetimi açısından önemi | Ders |
2 | Branşlar (Can, mal, sorumluluk ve diğer sigortalar) bazında hasar yönetimi | Ders |
3 | Riskin gerçekleşmesi halinde sigortalının ve sigortacının sorumlulukları | Ders |
3 | Riskin gerçekleşmesi halinde sigortalının ve sigortacının sorumlulukları | Ders |
5 | Hasarın tespiti için eksper görevlendirilmesi | Ders |
6 | Eksper görevlendirmeden hasarın saptanması ve tazmini | Ders |
7 | Hasarın parasal olarak saptanması için uygulanan yöntemler | Ders |
8 | Hasar/zararın kime ve nasıl ödeneceğinin hukuksal dayanakları | Ders |
9 | Hasar Reasüransı ve uygulaması | Ders |
10 | Halefiyet İlkesinin varlığı ve uygulaması | Ders |
9 | Hasar Reasüransı ve uygulaması | Ders |
9 | Hasar Reasüransı ve uygulaması | Ders |
13 | Sigorta Suistimallerinin önlenmesi ve yöntemleri | Ders |
14 | Branşlar bazında Örnek Hasar olguları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |