EN
  • Anasayfa
  • İKT116 Makro İktisat (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İKT116 - Makro İktisat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makro İktisat İKT116 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim ve ya uzaktan eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Nurbanu HUYUGÜZEL TÜRK
Ders Veren
Amaç

Makro iktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir.

Ders İçeriği

Bu derste ana başlıklarıyla; Milli gelir ve istihdam, Para ve para politikaları, Dış ticaret, Ekonomik büyüme, Ekonomik dalgalanma ve gelir dağılımı işlenir.

Ders Kaynakları Yıldırım, Kemal, Makro Ekonomi (2014) Ünsal, Erdal, Makro İktisada Giriş (2014) Ünsal, Erdal, Makro İktisat (2014)
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Makroekonomiye Giriş Ders
2 Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü Ders
3 İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme Ders
4 Toplam Harcama ve Denge Üretim Ders
5 Toplam Harcama ve Denge Üretim Ders
6 Devlet ve Mali Politika Ders
7 Devlet ve Mali Politika ve ara sınav Ders
8 Para Talebi, Denge Faiz Oranı Ders
9 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Ders
9 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Ders
11 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Ders
11 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Ders
13 IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. Ders
14 IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. 5 1 1 2 1 1 3 1 1 1 3 1
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. 5 1 1 2 1 1 3 1 1 1 3 1
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. 5 1 1 2 1 1 3 1 1 1 3 1
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. 5 1 1 2 1 1 3 1 1 1 3 1
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir. 5 1 1 2 1 1 3 1 1 1 3 1