Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | MOS210 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Osman ÖZDAMAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmaktır. Bunun yanında Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları incelenecektir. |
Ders İçeriği |
derste kısaca başta Gönüllülük çalışmaları ve Sivil tolum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejilerini göreceklerdir. bunların yanında çeşitli sivil toplum örgütlerinin kendi faaliyetlerini aktardıkları tecrübe paylaşımı olacaktır. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007 Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007 KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006. ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006. KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006. ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanımı ve Amacı | Ders |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Vize sınavı Proje uygulamaları ara değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Uygulama | Sınıf Dışı Çalışma |
15 | Final sınavı Proje uygulamaları son değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir | |||
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları açıklayarak tanıtmak | |||
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı | |||
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir | |||
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları açıklayarak tanıtmak | |||
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı | |||
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayabilir. | |||
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir ve saptanan sorunun çözümü için disiplinlerarası işbirliği geliştirebilir. | |||
Their social responsibility awareness and social competence can increase. | |||
Gönüllük kavramını ve önemini açıklayabilir. | |||
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi | |||
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayabilir. | |||
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir ve saptanan sorunun çözümü için disiplinlerarası işbirliği geliştirebilir. | |||
Their social responsibility awareness and social competence can increase. | |||
Gönüllük kavramını ve önemini açıklayabilir. | |||
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları açıklayarak tanıtmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları açıklayarak tanıtmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir ve saptanan sorunun çözümü için disiplinlerarası işbirliği geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Their social responsibility awareness and social competence can increase. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllük kavramını ve önemini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile öğrenciler toplumu daha iyi anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal, doğal, kültürel vb. çevre sorunu saptayabilir ve saptanan sorunun çözümü için disiplinlerarası işbirliği geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Their social responsibility awareness and social competence can increase. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllük kavramını ve önemini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |