Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konuşma Eğitimi | KEM101 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Konuşma Eğitimi dersinde amaç; kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisini geliştirmek, öğrencinin kendisini etkili bir biçimde ifade ederek topluluk önünde konuşabilmesini sağlamak, dili doğru ve etkin kullanarak sesini kontrol edebilmesine yardımcı olmak, beden dili, sesi ve sözcükleriyle anlamlı ve etkili konuşmalar yapabilmesine imkan sağlayarak onu -temel düzeyde- iyi bir konuşmacı, iletişimci yapabilmektir. |
Ders İçeriği |
Diksiyon ile ilgili kavramları tanımlayan ve konuşma dili kurallarını kapsayan konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Taşer, S. (2012). “Konuşma Eğitimi”. Coughter, P. (2013). “İkna ve Sunum”. Ed: Oyman, M. (2013). “İkna Edici İletişim: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları”. Ed: Uluyağcı, C. (2013). “Sözlü ve Sözsüz İletişim: Anadolu Üniversitesi AÖF”.
Taşer, S. (2012). “Konuşma Eğitimi”. Coughter, P. (2013). “İkna ve Sunum”. Ed: Oyman, M. (2013). “İkna Edici İletişim: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları”. Ed: Uluyağcı, C. (2013). “Sözlü ve Sözsüz İletişim: Anadolu Üniversitesi AÖF”. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve ilgili temel kavramları | |
2 | İletişim Türleri, Bireysel İletişim ve Başlıca İletişim Teknikleri | |
3 | İkna ve retorik | |
4 | Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri | |
5 | Konuşma-Konuşmacı, Konuşmayı Etkileyen Etmenler, Konuşmanın Temel İlkeleri II | |
6 | Konuşma Türleri ve Psikolojisi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Konuşma ve Yazma Dili Kuralları | |
9 | Dinleme ve vücut dili | |
10 | Diksiyon ve ikna edici konuşma | |
11 | Diksiyon ve ikna edici konuşma II | |
12 | Etkili Okuma ve Yazma | |
13 | Konuşma ve Sunum Deneyimi | |
14 | Konuşma ve Sunum Deneyimi II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek | |||
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek | |||
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak | |||
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak | |||
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farkları ortaya koyabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon kurallarını tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşma esnasındaki beden dili ve psikoloji yönetimine katkı sunmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses ve dili etkili ve doğru kullanabilme farkındalığına katkı sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topluluk önünde konuşabilme cesaretini sınayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |