EN
  • Anasayfa
  • MOS215 Kariyer Planlama ve Geliştirme (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS215 - Kariyer Planlama ve Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kariyer Planlama ve Geliştirme MOS215 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ
Amaç

Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kurma aşamasından itibaren kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir.

Ders Kaynakları Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2017 - 2018 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 11 22
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kariyer ile ilgili tanımlar
2 Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve
3 Kariyer geliştirme kuramları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
4 Kariyer yönetim uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
5 Kariyer yönetim araçları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
6 Kariyer sorunları
7 Aday sağlama yolları
8 Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları
9 İş arama kanalları
10 CV hazırlama ve iş görüşmesi
12 Yeni kariyer yaklaşımları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
13 Girişimcilik ve kariyer
14 Genel değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. 5 4 4 2 3 4 5 1 3 3 4 5
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. 3 4 2 5 4 3 5 4 2 4 3 4
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. 5 3 4 4 4 4 3 4 5 3 5 3
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. - - - - - - - - - - - -
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. - - - - - - - - - - - -