Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Mekansal Analiz | COĞ6005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yazılımı ile mekânsal bilgilerin bilgisayar ortamında işlenmesinin, analizinin ve elde edilecek sonuçların haritalandırılmasının temel prensiplerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
CBS’nin tanımı ve coğrafya içindeki yeri, Coğrafi veri ve soyutlanması, CBS’nin bileşenleri, CBS ile mekansal analiz teknikleri, CBS ile kartografik tasarım |
Ders Kaynakları |
TUROĞLU,H.,2000,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi
Lee, L., Wong, W.S. (2001) Statistical Analysis with ArcView GIS. John Wiley & Sons Inc. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | CBS'ye Giriş | Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Koordinat sistemleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Harita Projeksiyonları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Veri girişi, veri tabanı oluşturulması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Tematik haritaların üretilmesi, veriden veri türetilmesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Sorgulamalar yapılması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Mekansal Verilerin Temsili ve Organizasyonu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav + Mekansal Verilerin Temsili ve Organizasyonu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Mekansal Veri İşleme | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Mekansal modelleme | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Mekansal Veri Analizi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Sürekli Yüzey Oluşturma | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Bölge ve Hücre Bazlı Analizler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Yoğunluk Analizleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarını ve yapısını tanıyabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ile veri girişi yaparak mekânsal analizler yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mekânsal analizler sonucunda elde edilecek sonuçları haritalandırabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Coğrafi Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarını ve yapısını tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ile veri girişi yaparak mekânsal analizler yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mekânsal analizler sonucunda elde edilecek sonuçları haritalandırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |