Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafi Bölgelerin Belirlenmesi | COĞ6006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölge kavramı ve sistematiği, bölge çeşitleri ile ilgili gerekli kavramlar üzerinde durmak ve coğrafi bölgelerin belirlenmesinde kullanılan ölçütler, coğrafi bölgelerin gerekleri ve eksiklikleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Bölge türleri ve sınırları, coğrafi bölgelerin dağılışı ve coğrafi bölgelerin belirlenmesinde kullanılan yöntemler |
Ders Kaynakları |
Tuysüz, S. Yavan, N. (2012) Bölgesel Coğrafya Yaklaşımı ve Türk Coğrafyasındaki Etkileri Üzerine Kritik Bir Değerlendirme. TÜCAUM VII. Coğrafya Sempozyumu , 18-19 Ekim 2012 Ankara. S: 362-375.
Yiğit, A. () Geçmişten Günümüze Türkiye’yi Bölgelere Ayırma Çalışmaları ve Yapılması Gerekenler. Ank Üniv. Tücaum IV. Ulusal Semp. Yiğit, A. (2000). TÜRKİYE’DE DAHA KULLANIŞLI COĞRAFİ BÖLGELER OLUŞTURMA GEREKÇELERİ VE ÖNERİLER. 9. Ulusal Bölge Bilimi/Bölge Planlama Kongresi. Tekeli, İ. Türkiye’de Bölge Planlamanın Öyküsü Ve Beşeri Coğrafyayla İlişkisi Üzerine Özçağlar, A. (2003). Türkiye’de yapılan bölge ayrımları ve bölge planlamaya etkileri. Coğrafi Bilimler Dergisi, 2003, 1 (1), 3-18. Özçağlar, A. () Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri ve İstatistik Bölgelerinin Uygulamada Yarattıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Darkot, B. (1966) Türkiye’de Coğrafi Bölgelerin Teşkilinde Kriterlerin Araştırılması. İTÜ Mimarlık Fakültesi Şehircilik Kürsüdü Yayını. Şehircilik Konferansları 63-64. İstanbul . Arınç, K. (2013). Coğrafi Metodoloji Açısından Bölgesel Coğrafya, Bölge Bilimi ve Coğrafi Bölgeler. Türk Coğrafya Dergisi, 60, 13-24. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölge tipleri ve sınırlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Bölgesel coğrafyanın coğrafya bilimi içindeki yeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Bölgesel coğrafyanın prensipleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Coğrafi Bölgeler | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Coğrafi bölgelerdeki fiziki coğrafya unsurları 1 | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Coğrafi bölgelerdeki fiziki coğrafya unsurları 2 | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Coğrafi bölgelerdeki beşeri coğrafya unsurları 1 | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Coğrafi bölgelerdeki beşeri coğrafya unsurları 2 | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Coğrafi Metodoloji Açısından Bölgesel Coğrafya | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
11 | Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri ve İstatistik Bölgelerinin Uygulamada Yarattıkları Sorunlar | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
12 | Türkiye’de yapılan bölge ayrımları ve bölge planlamaya etkileri | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
13 | Bölgesel Coğrafya Yaklaşımı ve Türk Coğrafyasındaki Etkileri | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
14 | Daha kullanışlı coğrafi bölgelerin oluşturulmasının gerekçeleri | Tartışmalı Ders Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Coğrafi bölgeleri tanımlar | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Coğrafi bölgelerin belirlenmesindeki beşeri coğrafya kriterlerini bilir | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Coğrafi bölgelerin belirlenmesindeki fiziki coğrafya kriterlerini bilir | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Coğrafi bölgelerin planlama disiplinine olan katkılarını bilir | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye'nin coğrafi bölgelerini bilir | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Coğrafi bölgeleri tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi bölgelerin belirlenmesindeki beşeri coğrafya kriterlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi bölgelerin belirlenmesindeki fiziki coğrafya kriterlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi bölgelerin planlama disiplinine olan katkılarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin coğrafi bölgelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |