Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişmekte Olan Ülkelerde Şehirleşme | COĞ6008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | face to face |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı gelişmekte olan ülkelerde şehirleşmenin gelişimi, yapısı, modelleri ve genel özelliklerini öğretmektir. Ayrıca şehirleşme üzerinde etkili olan olumlu ve olumsuz süreçlerinde öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Gelişmekte olan ülkelerdeki şehir yapıları, şehirleşmenin başlıca özellikleri, konut talebi, şehirlerdeki fonksiyonel yapı ve mekansal kalıplar, Coğrafi bölgelere göre şehir modelleri. |
Ders Kaynakları |
Tümertekin, E. ve N.Özgüç, (2006). Beşeri Coğrafya: İnsan.Kültür.Mekan, İstanbul: Çantay Kitabevi.
Alpaslan Aliağaoğlu, Abdullah Uğur, 2021. Şehir Coğrafyası. Nobel Yayıncılık. Süha Göney, 2017. Şehir Coğrafyası 2: Yerleşme Coğrafyası Cilt 1. Beta Yayınları. Süha Göney, 2021. Şehir Coğrafyası 1: Yerleşme Coğrafyası Cilt 1. Beta Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyada Şehirleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Dünyada Şehirleşmede Gözlenen Farklı Yollar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Gelişmiş Dünyada Şehirleşme ve Farklılıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Günümüzün Şehirleri: Küçük Şehirlerden “Megalopolisler”e | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Kalkınmakta Olan Dünyada Şehirleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Kalkınmakta Olan Ülkelerde Konut Talebi: Planlı Gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Kalkınmakta Olan Ülkelerde Konut Talebi: Plansız Gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Kalkınmakta Olan Ülkelerde Şehirlerin Fonksiyonel Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Gelişmekte Olan Ülke Şehirlerindeki Mekansal Sorunlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Gelişmekte Olan Ülke Şehirlerinde Ortaya Çıkan Mekânsal Kalıplar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Latin Amerika Şehir Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Güneydoğu Asya Şehir Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Sahra-altı Afrika Şehir Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | “İslam Şehri” Modeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyadaki şehir modelleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gelişmekte olan ülkelerin şehirlerinin mekânsal yapıları hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalkınmakta Olan Ülkelerde Şehirlerin Fonksiyonel Yapısı hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalkınmakta Olan Ülkelerde Konut Talebi: Planlı ve Plansız Gelişmeler hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalkınmakta Olan Dünyadaki Şehirleşmeye Dair Bilgi Sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyadaki şehir modelleri hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişmekte olan ülkelerin şehirlerinin mekânsal yapıları hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalkınmakta Olan Ülkelerde Şehirlerin Fonksiyonel Yapısı hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalkınmakta Olan Ülkelerde Konut Talebi: Planlı ve Plansız Gelişmeler hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalkınmakta Olan Dünyadaki Şehirleşmeye Dair Bilgi Sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |