Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim Sınıflandırma Yöntemleri | COĞ6009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı iklim kuşaklarını tanıtmak ve farklı araştırmacılara göre iklim sınıflandırma yöntemlerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
İklim sınıflandırma yöntemleri, iklim sınıflandırmanın amaçları, De Martonne, Köppen, Thorntwaite, Supan, Erinç, gibi araştırmacılara göre iklim tipleri, başlıca iklim tipleri, Thortwaite yöntemine göre Türkiye'de bazı seçilmiş istasyonların verilerine göre su bilançosu oluşturulması. |
Ders Kaynakları |
Ardel, A., Kurter, A., Dönmez Y. (1969). Klimatoloji Tatbikatı, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları
Erol, O. (2011), Genel Klimatoloji, Çantay Kitabevi, İstanbul Erinç, S. (1984), Klimatoloji ve Metotları, İÜ Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, İstanbul Koçman, A., (1993), Türkiye İklimi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:72. İzmir. Türkeş, M. (2017), Genel Klimatoloji, Kriter Yayınevi, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği ve kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
2 | İklim sınıflandırmasında kullanılan ölçütler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Atmosfer Dolaşımı, büyük iklim tipleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
4 | Büyük iklim tipleri , sıcak iklimler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
5 | Büyük iklim tipleri, ılıman iklimler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
6 | Büyük iklim tipleri, soğuk iklimler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
7 | Klimogram Nedir? Klimogramların çizimi ve yorumlanması. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
8 | Ara sınav + İkllim analizleri, Thornthwaite iklim sınıflandırma sistemi | |
9 | De Martonne iklim sınıflandırma sistemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
10 | Köppen Geiger İklim Sınıflandırma Sistemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
11 | Erinç, Aydeniz İklim Sınıflandırma sistemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
12 | İklim analizleri; Kuraklık analizleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
13 | Klimatik konfor analizleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı iklim tiplerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ekstrem hava olaylarının nedenlerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İklim Tiplerini Etkileyen Faktörlerİ Açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı iklim tiplerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekstrem hava olaylarının nedenlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İklim Tiplerini Etkileyen Faktörlerİ Açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |