EN
  • Anasayfa
  • COĞ6900 Seminer (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
COĞ6900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer COĞ6900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Face to face
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA
Ders Veren
Amaç

Dönem içinde alınan teorik derslerin uygulamalarını yaptırmak, çeşitli konularda uygulama becerilerini arttırmak, sunum tarzı ve konuşma tazrzının kavranması ile ilgili bilgi vermek.

Ders İçeriği

Dönem içinde alınan derslerin uygulamaları

Ders Kaynakları Öğrencilerin seçtikleri seminer konulara göre değişmektedir.
Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara
Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara
Öztürk, M, 2014, Coğrafya Eğitiminde Araştırma, Nobel Yay, Ankara
Tuncel, H,2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ
Geray, H, 2011, Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş, genesis yay Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seminer doktora çalışması konusunun belirlenmesinde izlenecek yollar Tartışmalı Ders
2 Seçilecek konunun matrisinin belirlenmesi: Hedef ve Amaç Tartışmalı Ders
3 Seminer çalışmasının tasarımının yapılması: ilgili literatürle bağlantılar Tartışmalı Ders
4 tezin zaman planlaması Tartışmalı Ders
5 Kaynaklara erişim: kitaplıklardaki tarihsel ve güncel kaynaklar Sınıf Dışı Çalışma
6 Kaynaklara erişim: İstatistikler Sınıf Dışı Çalışma
7 Ara sınav
8 Kaynaklara erişim: Haritalar, hava/uydu fotoğrafları ve diğerleri Sınıf Dışı Çalışma
9 Alan çalışmaları: Gözlem, ölçme ve değerlendirme Saha / Arazi Çalışması
10 Alan Çalışmaları: Anket ve mülakat İnceleme / Anket Çalışması
11 Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
12 Elde edilen verilerin anlatım yoluyla değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
13 Elde edilen verilerin görsel değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
14 doktora semineri yazımı ve genel değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir Tartışmalı Ders Seminer Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir - - - - - - - - - -
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir - - - - - - - - - -
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir - - - - - - - - - -