Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | COĞ6900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Face to face |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dönem içinde alınan teorik derslerin uygulamalarını yaptırmak, çeşitli konularda uygulama becerilerini arttırmak, sunum tarzı ve konuşma tazrzının kavranması ile ilgili bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Dönem içinde alınan derslerin uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Öğrencilerin seçtikleri seminer konulara göre değişmektedir.
Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara Güngördü,E, 2002, Coğrafyada istatistik metodları, Nobel yay. Ankara Öztürk, M, 2014, Coğrafya Eğitiminde Araştırma, Nobel Yay, Ankara Tuncel, H,2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ Geray, H, 2011, Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş, genesis yay Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seminer doktora çalışması konusunun belirlenmesinde izlenecek yollar | Tartışmalı Ders |
2 | Seçilecek konunun matrisinin belirlenmesi: Hedef ve Amaç | Tartışmalı Ders |
3 | Seminer çalışmasının tasarımının yapılması: ilgili literatürle bağlantılar | Tartışmalı Ders |
4 | tezin zaman planlaması | Tartışmalı Ders |
5 | Kaynaklara erişim: kitaplıklardaki tarihsel ve güncel kaynaklar | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Kaynaklara erişim: İstatistikler | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Ara sınav | |
8 | Kaynaklara erişim: Haritalar, hava/uydu fotoğrafları ve diğerleri | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Alan çalışmaları: Gözlem, ölçme ve değerlendirme | Saha / Arazi Çalışması |
10 | Alan Çalışmaları: Anket ve mülakat | İnceleme / Anket Çalışması |
11 | Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Elde edilen verilerin anlatım yoluyla değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
13 | Elde edilen verilerin görsel değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
14 | doktora semineri yazımı ve genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir | Tartışmalı Ders Seminer Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | |
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer çalışmasının hazırlanması ve sunulması aşamalarında izlenecek yolları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seminer çalışmasının belirlenmesi, planlanması ve çalışmada izlenecek yolları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seminer çalışması konusunun belirlenmesinde önemli olan kriterleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |