Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Şehir Hayati ve Nüfus Hareketliliği | COĞ6014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Ders Veren | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Amaç |
Şehirlerin gelişimi, günümüzde şehir hayatı, şehirlere olan göç ve şehirlerden olan göçler hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Şehirlerin fonksiyonel özellikleri, şehirlerdeki nüfus hareketliliği ve bunun etkileri |
Ders Kaynakları |
İZBIRAK,R. (1996), Türkiye I -II,, Milli Eğitim Bakanlığı Yayını, İstanbul.
GÖNEY, S. (1984 ), Şehir Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul. CARTER, H. (1995). The Study Of Urban Geography, arnold UK. KEYMAN,E., F. (2010). Kentler, Anadolu’nun Dönüşümü, Türkiye’nin Geleceği, Doğan Kitap, İstanbul. KELEŞ, R. (1972)Şehirciliğin Kuramsal Temelleri, Ankara. TUNÇDİLEK, N. (1986) ,Türkiye’de Yerleşmenin Evrimi, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul. TÜMERTEKIN, E. (1972), Türkiye'de Şehirleşme ve Şehirsel Fonksiyonlar, İstanbul. YÜCEL, T. (1987), Türkiye Coğrafyası, . Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayını, Ankara. HERBERT, T, D.(1997). Cities in Space: City as Place, David Fulton Publish, London. PACIONE, M. (2003). Urban Geography,Routledge, Uk. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Şehirlerin ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders |
2 | Şehirleşme hareketleri | Tartışmalı Ders |
3 | Şehirlerin yeryüzünde dağılışı | Tartışmalı Ders |
4 | Şehirlerin fonksiyonları | Seminer |
5 | Şehirlerin zirai fonksiyonları | Gösterim |
6 | Şehirde araziden faydalanma | Saha / Arazi Çalışması |
7 | ARA İMTİHAN | Sözlü |
8 | Şehir yerleşmelerinin sınıflandırılması | Beyin Fırtınası |
9 | Tarım, Sanayi ve Ticaret şehirleri | Beyin Fırtınası |
10 | Maden ve Hizmet Şehirleri | Problem Çözme |
11 | Şehir nüfusu | Beyin Fırtınası |
12 | Göç ve nedenleri | Gösterim |
13 | Nüfus dağılışını etkileyen faktörler | Beyin Fırtınası |
14 | Değerlendirme ve sonuçlar | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Şehir hayatını etkileyen faktörleri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Şehirlerin fonksiyonel özellikleri, şehirlerdeki nüfus hareketliliği ve bunun etkileri | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Şehirlerdeki nüfus hareketliliğinin nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Şehir hayatını etkileyen faktörleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şehirlerin fonksiyonel özellikleri, şehirlerdeki nüfus hareketliliği ve bunun etkileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Şehirlerdeki nüfus hareketliliğinin nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |