Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | COĞ8000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Amaç |
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm doktora öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Ders Kaynakları |
Doktora teziyle ilgili kitaplar ve makaleler.
Ders notları ve literatür |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Doktora tez konusu ile ilgili literatür inceleme, deneysel ya da benzetimsel çalışmalar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Öğrenciler lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için model oluşturma ve elde edilen sonuçları değerlendirme yetisini kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |