Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Bölge Sistemleri | COĞ6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölgesel coğrafyanın tanımı, çalışma alanları, kapsamı, bölge kavramı ve bölge çeşitliliği, Türkiye'deki doğal, sosyo ekonomik coğrafi bölgeler hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Bölge türleri, Dünya'daki bölgeler, bölge sınırlarının çizilmesi ve Türkiye'deki bölge sistemleri |
Ders Kaynakları |
DİNLER, Z. (1994), Bölgesel İktisat , Ekin Kitabevi Yayınları. Bursa.
DOĞANAY, H. (1984), Bölge Planlamanın Coğrafi Esasları, Atatürk Üniversitesi Fen EdebiyatFakültesi Ders Notları, Erzurum. KELEŞ, R. (1996), Kentleşme Politikasi, İmge Kitabevi , Ankara. BAILLY, (1993), Antoine/BEGUIN, Hubert, Introduction à la géographie humaine, Masson, Paris. CLAVAL, (1993), Paul, Introduction à la géographie régionale, Nathan, Paris. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölge tanımı ve bölge türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Doğal bölgeler coğrafyası ve doğal bölgelerin yeryüzünde dağılışı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Türkiye'nin doğal bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Türkiye'nin jeolojik ve jeomorfolojik bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Türkiye'nin iklim ve toprak bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Türkiye'nin hidrografya ve vejetasyon bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye'nin biyocoğrafya ve zoocoğrafya bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'nin beşeri bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Türkiye'nin nüfus,yerleşme ve kültür bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye'nin dil ve din bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Türkiye'nin tarım,hayvancılık ve ormancılık bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'nin maden, sanayi ve ticaret bölgeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Değerlendirme ve sonuçlar | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölge türlerini ve Dünya'daki dağılışını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'deki bölge çeşitliliğini ve bunu belirleyen faktörleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölge türlerini ve Dünya'daki dağılışını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki bölge çeşitliliğini ve bunu belirleyen faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |