Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye’nin Kültür Coğrafyası | COĞ6021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste Türkiye'nin sahip olduğu binlerce yıllık somut ve somut olmayan kültürel ürünleri dağılışı ve korunması konularının öğretilmesi amaçlanmıştır |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin somut kültürel varlıkları Türkiye'nin somut olmayan kültürel varlıkları Kültürel miras ve turizm ekonomisi |
Ders Kaynakları |
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay.
Tümertekin, E. Özgüç N. (2010). Beşeri coğrafya insan kültür mekan. İstanbul: Çantay kitabevi. Özgen, N. (2018). Sosyal Coğrafya. Ankara: Pegem akademi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı (Syllabus) | Sözlü |
2 | Kültür kavramı ve kültürün özellikleri | Sözlü |
3 | Kültürel Coğrafya, Çalışma Konuları ve Tarihi Gelişimi | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Kültürel Coğrafya İle İlgili Kavramlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Türkiye’de Kültürel Coğrafi Geçmiş | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Türkiye’de Kültürel Miras | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Türkiye’de Kültürel Mirasın Korunması | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Ara sınav, Türkiye’de Halk Kültürü | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Türkiye’de popüler kültür | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Bölge ve Kültür Bölgesi ve Türkiye’deki Bölgeleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Türkiye’de Kültür Bölgeleri 1 | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Türkiye’de Kültür Bölgeleri 2 | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Türkiye’de Dil ve Din Bölgeleri | Sözlü |
14 | Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir | Sözlü Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir | Sözlü Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir | Sözlü Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türkiye'deki halk kültürünü bilir | Sözlü Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Türkiye'deki popüler kültürünü bilir | Sözlü Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'deki somut kültürel miras yapısını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki somut olmayan kültürel miras yapısını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki coğrafi işaretli ürünleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki halk kültürünü bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki popüler kültürünü bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |