Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de Tarıma Dayalı Endüstri | COĞ6025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders ile öğrencilere Türkiye'deki tarım faaliyetleri ile sanayi faaliyetleri arasında ilişki kurmayı ve tarımsal faaliyetlerin sanayi ürünlerine yönelik özelliklerini öğretmektir. Ayrıca öğrenciler bölgelere göre sanayi ürünleri içerisindeki tarım ürünlerinin mevcut durumunu ve dağılış özelliklerini öğreneceklerdir. |
Ders İçeriği |
Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi, sanayi ürünleri içerisindeki tarımsal ürünlerin yeri ve önemi, bölgelere göre sanayide yer alan tarımsal ürünlerin dağılış özellikleri. |
Ders Kaynakları |
1. Dinçer, H., 1981, Tarımsal Kuvvet Makineleri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 751, Ankara. 2. Keskin R. Ve.. D. Erdoğan, 1996. Tarımsal Mekanizasyon. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:927, Ankara. 3. Tezer E. ve A. Sabancı, 2001.Tarımsal Mekanizasyon I. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: A-7. Adana 4. Öztekin S. ve arkadaşları, 2006. Tarım Makinaları 2. Nobel Kitabevi, Adana
Cinemre, H. A., & KILIÇ, O. (2002). Tarim Ekonomisi. Ondokuz Mayis Universitesi Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, and, (11). TÜMERTEKİN E. ÖZGÜÇ N. 2006, Ekonomik Coğrafya: Küreselleşme ve Kalkınma Çantay Kitabevi Hayati Doğanay, Ogün Coşkun, 2020. Tarım Coğrafyası. Pegem Akademi sen Durmuş, Ali Yiğit. 2014. Türkiye'nin Tarım Yöreleri ve Bölgeleri. Nobel Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye tarımının mevcut durumu ve gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasındaki ilişki | Sözlü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Sanayide kullanılan Marmara bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Sanayide kullanılan Ege bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Sanayide kullanılan Akdeniz bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Sanayide kullanılan Karadeniz bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Sanayide kullanılan İç Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Sanayide kullanılan Doğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Sanayide kullanılan Güneydoğu Anadolu bölgesi tarımsal ürünleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Sanayide kullanılan tarım ürünlerinin sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Türkiyede sanayide kullanılan tarım ürünlerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünlere yönelik sorunlar öğrenilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünler bölgelere göre öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasında ilişki kurma becerisi geliştirilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünlere yönelik sorunlar öğrenilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de sanayide kullanılan tarımsal ürünler bölgelere göre öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanayide kullanılan tarımsal ürünler ve dağılış özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım faaliyetleri ile sanayi sektörü arasında ilişki kurma becerisi geliştirilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olunur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |