Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerleşme Coğrafyası Etütleri | COĞ6028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Ders Veren | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Amaç |
Kırsal ve kentsel yerleşmelerin tarihsel gelişimini, bölgeler arasında yerleşmelerde meydana gelen değişimleri ve yerleşmelerin başlıca özelliklerini kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Kır yerleşme şekilleri, kırsal konutların özellikleri, şehirlerin kökeni, fonksiyonları, şehir içi mekânsal kalıplar, günümüz dünyasında şehirler ve bölgesel özellikler, Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler, Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi, Türkiye’de yerleşmelerin özellikleri ve mesken tipleri. |
Ders Kaynakları |
Kent Deneyimi-David Harvey
Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston Kent Deneyimi-David Harvey Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston Kent Deneyimi-David Harvey Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston Kent Deneyimi-David Harvey Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston Kent Deneyimi-David Harvey Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston Kent Deneyimi-David Harvey Şehir Coğrafyası-Alpaslan Aliağaoğlu ve Abdullah Uğur Human Geography-Paul L. Knox ve Sallie E. Marston |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ara Sınav 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve kırsal konutlar | Ders |
2 | Kır yerleşmelerinin sınıflandırılması ve köyler | Ders |
3 | Kent yerleşmelerinin kökeni ve kentlerin fonksiyonu | Ders |
4 | Günümüz şehirleri ve kentsel fonksiyonlar | Ders |
5 | Kent içi mekânsal kullanım kalıpları | Ders |
6 | Günümüz dünyasında kentler ve bölgesel özellikler | Ders |
7 | Ara imtihan | Ders |
8 | Kentlerin temel problemleri | Ders |
9 | Türkiye’de yerleşmenin dağılışına etki eden faktörler | Ders |
10 | Nüfus, doku ve ve şekil özellikleri bakımından Türkiye’deki yerleşmeler | Ders |
11 | Türkiye’de yerleşmenin tarihçesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kent içi mekânsal kullanımda farklılaşma olabileceğini ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kırsal konutlarda kullanılan yapı malzemesi ile doğal çevre arasındaki ilişkiyi kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentlerin nasıl ortaya çıktığını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent içi mekânsal kullanımda farklılaşma olabileceğini ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentlerin hangi ekonomik fonksiyonları ile ön plana çıktığını ifade eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |