Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cumhuriyet Dönemi Şehirlerinin Coğrafi Analizi | COĞ6030 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Cumhuriyet döneminde gelişen kentlerin gelişme dinamiklerindeki farklılıkları göstermek |
Ders İçeriği |
Cumhuriyet döneminde gelişen kentlerin idari, sanayi, madencilik vb gelişme dinamiklerindeki farklılıkları göstermek |
Ders Kaynakları |
TÜMERTEKİN, E. ve ÖZGÜÇ, N. (1997), Beşeri Coğrafya (insan - Kültür - Mekan), Çantay Kitabevi, İstanbul.
TUNÇDİLEK, N. (1978), Türkiye'nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İstanbul Üniversitesi Edebiyat FakültesiYayınları, İstanbul. TANOĞLU, A. (1966), Nüfus ve Yerleşme, İstanbul Üniversitesi Yayını No: 1183, İstanbul. D. KUBAN - Anadolu-Türk Şehri Tarihi Gelişmesi Necdet TUNÇDİLEK -Türkiye İskan Coğrafyası Necdet TUNÇDİLEK - Türkiye’de Yerleşmenin Evrimi Suha GÖNEY - Şehir Coğrafyası SEVİN, V., 2019. Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası 1. TTK yayınları (5. baskı), Ankara. E. Akurgal, Anadolu Uygarlıkları (1989). Ö. Öztürk, Pontus, Antikçağ’dan Günümüze Karadeniz’in Etnik ve Siyasi Tarihi, 2011. Yüceşahin, M. Murat, E. Murat Özgür ve Rüya Bayar, “Urban Functional Specialization and Changes of Functional Structure Characteristics of Cities in Turkey”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Elazığ, 2006, sy. 2 (16), s. 19-40. Yılmaz, Cevdet, “Türkiye’de Kentsel Konut Sorunu ve Yurtdışındaki İşgücünün Büyük Kentlerimizdeki Konut Sorununun Çözümüne Katkıları”, Doğu Coğrafya Dergisi, Erzurum, 1995, sy. 1, s. 475-494. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihi Coğrafya ilgili açıklamalar ve ön bilgiler. | Ders |
2 | Cumhuriyet Öncesi Anadolu şehir gelişim dinamikleri | Ders |
3 | Sanayileşme reformları ve şehirleşme | Ders |
4 | idari yapı değişikliği başkent Ankara | Ders Tartışmalı Ders |
5 | askeri fabrikalar Kırıkkale | Ders Tartışmalı Ders |
6 | ulaşım liman ilişkisi İzmir , mersin | Ders Tartışmalı Ders |
7 | petrole bağlı gelişen batman | Ders Tartışmalı Ders |
8 | madenciliğe bağlı olarak gelişen Seydişehir | Ders Tartışmalı Ders |
9 | madenciliğe bağlı olarak gelişen Ereğli | Ders Tartışmalı Ders |
10 | madenciliğe bağlı olarak gelişen Zonguldak | Ders Tartışmalı Ders |
11 | sanayiye bağlı olarak gelişen İzmit | Ders Tartışmalı Ders |
12 | sanayiye bağlı olarak gelişen kayseri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | enerji kaynağına bağlı olarak gelişen Elâzığ | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
14 | konu tekrarı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cumhuriyet dönemi kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyet dönemi kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |