Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlaç Uygulama Yöntemleri | İAY107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Amaç |
İlaç ve ilaç uygulaması konusunda bilgi sahibi olmayı, ilaç uygulama hatalarının önlenmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
İlacın tanımı, ilaç uygulaması ile ilgili temel kurallar, ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde sağlık personelinin sorumluluğu, ilaçların saklama koşulları, ilaç dozu hesaplama, sistemik ve lokal ilaç uygulama yolları |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. İsmet Dökmeci Farmakoloji Ders KitabıMYI
Güncel Farmakoloji (Fizyoloji Temelinde Hasta Odaklı Yaklaşım) GÖREN, M. Z., YEGEN, B., & OKUYAN, B. (2022). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlacın tanımı | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
2 | İlaç etkisi ve ilaç etkisini değiştiren faktörler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
2 | İlaç uygulamasında önemli olan bilgiler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
2 | İlaç uygulamasında önemli olan bilgiler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
5 | İlaçların hazırlanması ve hastaya uygulanmasında sağlık personelinin sorumluluğu | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
6 | İlaç uygulama hatalarının nedenleri ve önlenmesinde sağlık personelinin sorumluluğu | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
7 | İlaçların saklanma koşulları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
8 | Ara sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
9 | Yetişkin ilaç dozu hesaplama | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
10 | Çocuk ilaç dozu hesaplama | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
11 | Sistemik ilaç uygulama yolları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
11 | Sistemik ilaç uygulama yolları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
13 | Lokal ilaç uygulama yolları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
13 | Lokal ilaç uygulama yolları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlaç kazalarının başlıca nedenleri, ilaçların saklanma koşulları, ilaçların dozlarının belirlenmesinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Lokal ilaç uygulama yollarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sistemik ilaç uygulama yollarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
ilaç tedavisinde doz hesabının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İlaç tanımı, ilaç uygulanmasında önemli olan bilgiler, ilaç hazırlanması ve ilaç uygulanmasında sağlık personelinin yükümlülüğünün öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlaç kazalarının başlıca nedenleri, ilaçların saklanma koşulları, ilaçların dozlarının belirlenmesinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 |
Lokal ilaç uygulama yollarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 |
Sistemik ilaç uygulama yollarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 |
ilaç tedavisinde doz hesabının öğrenilmesi | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 |
İlaç tanımı, ilaç uygulanmasında önemli olan bilgiler, ilaç hazırlanması ve ilaç uygulanmasında sağlık personelinin yükümlülüğünün öğrenilmesi | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 |