Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | SHM104 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı toplumdaki sağlık sorunlarını tanımlamak, bu sorunları etkileyen çevresel, kalıtsal, sosyal ve davranışsal faktörleri kavramak, sağlığı korumada temel ilkeleri kavramak ve sağlık hizmetlerinin doğru bir şekilde kullanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı Kavramı, Sağlık Hizmetleri, Sağlık Yönetimi, Demografi, Sağlık Göstergeleri, Kronik Hastalıkların Kontrolü, Üreme Sağlığı, Çocuk Sağlığı, Yaşlı Sağlığı, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı, Bağışıklama, Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Beslenme, Madde Kullanımı |
Ders Kaynakları |
HALK SAĞLIĞI Kuramlar ve Uygulamalar, ISBN - 978-605-85528-4-5, Ankara 2020
Yeni Halk Sağlığı (Acar-Vaizoğlu S, Ç. Ed.; The New Public Health Theodore T, Varavikova Ed.), Üçüncü Baskıdan Çeviri, Palme Yayınevi, 2019 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Demografi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık Göstergeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Aile Planlaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Üreme Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Çocuk Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders |
10 | Yaşlı Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders |
11 | Çevre Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders |
12 | İş Sağlığı | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders |
13 | Bağışıklama | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders |
14 | Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Madde Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 |