Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hastalıklar Bilgisi | SHM203 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sunuş Yolu ile Öğretim, Düz Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan vücudundaki sistemlerin, yapı ve fonksiyonlarını bozan durumlar ve bunların hastalık oluşturma mekanizmaları hakkında bilgi edinmek. |
Ders İçeriği |
Hastalık ve hastalığa dair temel kavram ve terimler, Sindirim sistemi hastalıkları, Solunum sistemi hastalıkları, Kan hastalıkları, Dolaşım sistemi hastalıkları, Boşaltım sistemi hastalıkları, Endokrin sistem hastalıkları, Genital sistem hastalıkları, Duyu organları hastalıkları |
Ders Kaynakları |
Kısaİçhastalıkları, Houston JC, Joiner GL, Trounce JR, 1988
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | sistem hastalıklarına giriş | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | hücrede patofizyolojik olaylar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | kas iskelet sistemi hastalıkları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | sindirim sistemi hastalıkları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | solunum sistemi hastalıkları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | hemotopoietik hastalık | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | kalp hastalıkları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Kalp kapağı hastalıkları | Ders Vaka Çalışması |
9 | ENDOKRİN SİSTEM HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | ÜRİNER SİSTEM HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
11 | GENİTAL SİSTEM HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
13 | CİLT HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
14 | DUYU HASTALIKLARI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Vücut sistemlerinin yapısındaki hücre, doku ve organları bozan etkenleri tanımlayabilmek | |||
Hastalıkların oluşum mekanizmalarını tanımlayabilmek | |||
Hastalıklardan korunma yollarını tanımlayabilmek | |||
Hastalıkların tedavi yöntemlerini tanımlayabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vücut sistemlerinin yapısındaki hücre, doku ve organları bozan etkenleri tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastalıkların oluşum mekanizmalarını tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastalıklardan korunma yollarını tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastalıkların tedavi yöntemlerini tanımlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |