Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Serviste ve Ambulansta Miyokard İnfarktüsüne Yaklaşım | SHM201 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Miyokard İnfarktüsünü Hızlı Bir Şekilde Tanımak Ve Hastayı Kurtarmak İçin Gerekli Müdahaleleri Yapmak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kalbin Anatomisi, Kalbin Fizyolojisi, Ağrı Fizyopatolojisi, Pıhtılaşma Mekanizması, Kardiyovasküler Sistemi Değerlendirmek, Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirmek, Miyokard İnfarktüsünün Hastane Öncesi Değerlendirilmesi, Miyokard İnfarktüsünde Hastane Öncesi Tedavi, Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Değerlendirilmesi, Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Tedavisi, Miyokard İnfarktüsünde Trombolitik Tedavi, Miyokard İnfarktüsünde İnvaziv Girişimler ve Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini, Risk Derecelerinin Belirlenmesi |
Ders Kaynakları |
Ders sunum notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalbin Anatomisi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Kalbin Fizyolojisi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Ağrı Fizyopatolojisi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Pıhtılaşma Mekanizması, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Kardiyovasküler Sistemi Değerlendirmek, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Göğüs Ağrılı Hastayı Değerlendirmek, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Miyokard İnfarktüsünün Hastane Öncesi Değerlendirilmesi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Miyokard İnfarktüsünde Hastane Öncesi Tedavi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Değerlendirilmesi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Miyokard İnfarktüsünün Acil Serviste Tedavisi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Miyokard İnfarktüsünde Trombolitik Tedavi, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Miyokard İnfarktüsünde İnvaziv Girişimler , | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini, Risk Derecelerinin Belirlenmesi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Miyokard İnfarktüsünü Hastane Öncesi Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. | |||
Miyokard İnfarktüsünü Acil Serviste Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. | |||
Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini ve Risk Derecelerini Belirlemek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Miyokard İnfarktüsünü Hastane Öncesi Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Miyokard İnfarktüsünü Acil Serviste Değerlendirilmek ve Tedavisini Yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Miyokard İnfarktüsünde Erken Dönemde Risk Tayini ve Risk Derecelerini Belirlemek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |