Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları II | İAY208 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Murat AŞCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin yaptıkları tüm Acil uygulamalarda Aseptik yöntemleri kullanabilmeleri ve sistemlere göre oluşan acil durumlarda müdahale ve tedavi yapabilmeleri. |
Ders İçeriği |
Acil ekipmanları ve ekipmanların kullanımı,Asepsi, Antisepsi,Bireysel hijyende acil bakım elemanının bilmesi gereken kurallarDeprem ve Acil yardım uygulamaları; Sel ve Acil yardım uygulamaları,KBRN,Yangın ve Acil yardım uygulamaları,Türkiye de acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar; Dünya da acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar, Geriatrik aciller |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 22 | 11 | 242 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 283 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 11,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hastane öncesi acil bakım, vital bulgular, hastanın alanda muayenesi ve kanama kontrolü | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
2 | Şoktaki hastanın bakım kriterleri | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Triage(ayrım-triyaj) kuralları, uygulanması I | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
4 | Triage(ayrım-triyaj) kuralları, uygulanması II | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | İlaç uygulama yöntemleri I | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
6 | İlaç uygulama yöntemleri II | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | Jinekolojik aciller | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
8 | Ara sınav, Jinekolojik aciller | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | Hamilelik ve doğumda acil bakım uygulamaları | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Pediatrik acillerinde değerlendirme ve bakım | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Pediatrik acillerinde değerlendirme ve bakım | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Psikiyatrik acillerinde değerlendirme ve bakım | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Gastrointestinal sistem acilleri | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Batın ve genital bölge yaralanmalarının değerlendirilmesi ve acil bakımı; | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanda hastanın muayenesini yaparak değerlendirir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Triyaj yaparak en acil hastalara öncelikli müdahalede bulunur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Şoktaki hastaya acil müdahale eder | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Acil doğum yaptırır. Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanda hastanın muayenesini yaparak değerlendirir | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Triyaj yaparak en acil hastalara öncelikli müdahalede bulunur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Şoktaki hastaya acil müdahale eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Acil doğum yaptırır. Çocuk acillerinde acil müdahalede bulunur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |