Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
EKG I | İAY110 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kalbin anatomisi fizyoloji ve genel işleyişini anlamak. Temel EKG bilgisini ve EKG değerlendirmeyi öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Kalpten alınan tüm elektriksel uyarıları kaydetme yöntemi olan EKG (elektrokardiyogram) yi öğrenmek. EKG de oluşan tüm dalgaları bilmek. EKG cihazını kullanabilir yeterliliğe sahip olma. Temel klinik patolojilere hakim olmak. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı sunumları
Öğretim elemanı sunumları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | EKG’nin tanımı, Kalbin ileti sistemi 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | Kalbin ileti sistemi 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Kalpte oluşan aksiyon potansiyeli | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Kalbin anatomik yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
5 | Kalbin anatomik yapıları 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | EKG cihazlarını tanıma 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | EKG cihazlarını tanıma 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Ara sınav EKG cihazlarını tanıma 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | EKG çekim teknikleri 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | EKG çekim teknikleri 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Klinikte EKG kullanımı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Yetişkinlerde EKG çekimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Çocuklarda EKG çekimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Klinikte EKG değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tüm Ekg cihazlarını tanımlayabilir | |||
Ekg yerleşimini ve her türlü Ekg çekimini gerçekleştirebilir | |||
Ekg ye Yönelik Bilgi Sahibi Olur | |||
Ekg yi genel olarak değerlendirebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tüm Ekg cihazlarını tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekg yerleşimini ve her türlü Ekg çekimini gerçekleştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekg ye Yönelik Bilgi Sahibi Olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekg yi genel olarak değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |