Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
EKG II | İAY205 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Enes ÇELİK |
Amaç |
Normal ve patolojik ritimlerin incelenmesi, değerlendirilmesi ile EKG analizi becerisinin kazandırılmasını içerir. |
Ders İçeriği |
Elektrokardiyogram (EKG) kalbin durumu ile ilgili bilgi veren ve tıbbi alanda yaygın olarak kullanılan bir tekniktir. Acil ve kronik durumlarda hayati tehlikeyi tespit ve acilen bertaraf için bu yönteme başvurulur. Bu yöntem ayrıca ileri düzey kalp ve damar hastalıklarının tanısında ön safhayı oluşturur. Sağlık Hizmetlerinde çalışan kişilerin EKG ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları gerekir. Bu nedenle ders bu bilgi ve beceriyi kazandırmak amacı ile EKG’deki dalgaların oluşumu,EKG örneklerinin hangi prensiplere göre değerlendirileceği, normal ve anormal EKG örneklerinin tanımlanmasını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders sunumları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | EKG’nin Temel İlkeleri, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | EKG Kaydı, Otonom Sinir Sistemi, Hız, Ritim (Aritmiler, Bloklar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Kardiyak Aks, Kardiyak Hipertrofinin EKG Bulguları, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | İnfarktüs ve EKG Bulguları, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
5 | KOAH ve EKG Bulguları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Pulmoner Emboli ve EKG Bulguları, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Hipo-Hiperpotasemi ve EKG Bulguları I, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Ara sınav Hipo-Hiperpotasemi ve EKG Bulguları II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | Hipo-Hiperkalsemi ve EKG Bulguları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | Digitaller ve EKG Bulguları, | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Kardiyak Transplantasyon ve EKG Bulguları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Vaka Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Vaka Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Vaka Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Normal ritimleri tanıyabilir. | |||
Patolojik ritimleri tanıyabilir. | |||
EKG analizi yapabillir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Normal ritimleri tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Patolojik ritimleri tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EKG analizi yapabillir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |