EN
  • Anasayfa
  • İAY105 Acil Sağlık Hizmetleri I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İAY105 - Acil Sağlık Hizmetleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Sağlık Hizmetleri I İAY105 1 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Tartışmalı ders, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması, Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR
Amaç

Acil sağlık hizmetleri dersinin amacı: öğrenciyi yönetmelikler, mevzuatlar, acil sevisin yapısı ve işleyişi hakkında bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek, Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek, Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek, Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak.

Ders Kaynakları Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği e-Mevzuat (Erişim tarihi: 15.10.2018)
Kocatürk C; “Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı”., Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005.
Şelimen D; Kuğuoğlu S; Aslan E. F; Olgun N;, “Acil Bakım”. Yüce A.Ş, Tavaslı matbaası, Genişletilmiş 3. Baskı, İstanbul, Mart 2004
Sözen C; “İlk Yardım ve Acil Bakım”.,Sistem matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç, Öğrenim hedefleri, İlgili Kanun, Yönetmelik, Yönergelerin Tanıtılması Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
2 Dünyada ve Türkiye'de Acil Sağlık Hizmetleri ve Tarihçesi Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek
4 Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek
5 Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek
6 Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek
8 Ara Sınav Ders
8 Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek
10 Olay Yeri Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Acil Sağlık Hizmetlerinde Görev Akışı ve İşleyişi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
12 Kendi güvenliğini sağlamak
13 Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak
14 Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği'ne Göre Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek
Görev Organizasyonu yapmak
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek
Kendi güvenliğini sağlamak
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak - - - - - - - - - - - - -
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği'ne Göre Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek - - - - - - - - - - - - -
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek - - - - - - - - - - - - -
Görev Organizasyonu yapmak - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek - - - - - - - - - - - - -
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek - - - - - - - - - - - - -
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek - - - - - - - - - - - - -
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek - - - - - - - - - - - - -
Kendi güvenliğini sağlamak - - - - - - - - - - - - -
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak - - - - - - - - - - - - -