Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Acil Sağlık Hizmetleri I | İAY105 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Tartışmalı ders, Beyin fırtınası, Küçük grup tartışması, Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Amaç |
Acil sağlık hizmetleri dersinin amacı: öğrenciyi yönetmelikler, mevzuatlar, acil sevisin yapısı ve işleyişi hakkında bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek, Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek, Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek, Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak. |
Ders Kaynakları |
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği e-Mevzuat (Erişim tarihi: 15.10.2018)
Kocatürk C; “Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı”., Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005. Şelimen D; Kuğuoğlu S; Aslan E. F; Olgun N;, “Acil Bakım”. Yüce A.Ş, Tavaslı matbaası, Genişletilmiş 3. Baskı, İstanbul, Mart 2004 Sözen C; “İlk Yardım ve Acil Bakım”.,Sistem matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç, Öğrenim hedefleri, İlgili Kanun, Yönetmelik, Yönergelerin Tanıtılması | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Dünyada ve Türkiye'de Acil Sağlık Hizmetleri ve Tarihçesi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |
4 | Türkiye’de Acil sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuatı değerlendirmek | |
5 | Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinin teşkilat yapısını değerlendirmek | |
6 | Türkiye’de acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | |
8 | Ara Sınav | Ders |
8 | Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | |
10 | Olay Yeri Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Acil Sağlık Hizmetlerinde Görev Akışı ve İşleyişi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
12 | Kendi güvenliğini sağlamak | |
13 | Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | |
14 | Ambulans ve Acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak | |||
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği'ne Göre Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |||
Görev Organizasyonu yapmak | |||
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek | |||
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | |||
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | |||
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | |||
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | |||
Kendi güvenliğini sağlamak | |||
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği'ne Göre Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görev Organizasyonu yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi güvenliğini sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |