EN
  • Anasayfa
  • İAY104 Resüstasyon (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İAY104 - Resüstasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Resüstasyon İAY104 2 4 + 2 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Resüstasyon dersinde; Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Temel Yaşam Desteği,Hava Yolunu Açma Teknikleri,Entübasyon,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi

Ders Kaynakları ERC (Avrupa Resüsitasyon Konseyi), Temel yaşam desteği, 2015
Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri (Paramedik) için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları, Ema Tıp Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 6 10 60
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 10 10
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 155
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
2 Temel Yaşam Desteği .
3 Hava Yolunu Açma Teknikleri Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Entübasyon
5 Solunum Desteği Sağlamak.
6 Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi ."
6 Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi ."
8 Ara Sınav
9 Özel Durumlarda Temel Yaşam Desteği Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Erişkinde Temel Yaşam Desteği .
11 Çocukta Temel Yaşam Desteği .
12 Bebekte Temel Yaşam Desteği .
13 Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon-1
14 Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon-2
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Yaşam Desteği Sağlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulamak, Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Hava Yolunu Açık Tutmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Oksijen Tedavisini Uygulamak, Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Temel Yaşam Desteği Sağlamak 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım Uygulamak 2 2 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 3
Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulamak, 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Hava Yolunu Açık Tutmak 2 2 2 3 3 3 3 3 2 2 2 2 3
Oksijen Tedavisini Uygulamak, 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3