Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Resüstasyon | İAY104 | 2 | 4 + 2 | 6,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Resüstasyon dersinde; Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel Yaşam Desteği,Hava Yolunu Açma Teknikleri,Entübasyon,Solunum Desteği Sağlamak,Oksijen Tedavisi |
Ders Kaynakları |
ERC (Avrupa Resüsitasyon Konseyi), Temel yaşam desteği, 2015
Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri (Paramedik) için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları, Ema Tıp Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 10 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Temel Yaşam Desteği . | |
3 | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Entübasyon | |
5 | Solunum Desteği Sağlamak. | |
6 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi ." | |
6 | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar, Oksijen Tedavisi ." | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel Durumlarda Temel Yaşam Desteği | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Erişkinde Temel Yaşam Desteği . | |
11 | Çocukta Temel Yaşam Desteği . | |
12 | Bebekte Temel Yaşam Desteği . | |
13 | Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon-1 | |
14 | Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon-2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Yaşam Desteği Sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım Uygulamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulamak, | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Hava Yolunu Açık Tutmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Oksijen Tedavisini Uygulamak, | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Yaşam Desteği Sağlamak | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım Uygulamak | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Uygulamak, | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Hava Yolunu Açık Tutmak | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Oksijen Tedavisini Uygulamak, | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |