EN
  • Anasayfa
  • İAY106 Acil Sağlık Hizmetleri II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İAY106 - Acil Sağlık Hizmetleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Sağlık Hizmetleri II İAY106 2 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR
Ders Veren
Amaç

Acil Sağlık Hizmetleri II dersinde; Afet bilinci oluşturmak, afetlerde temel korunma prensiplerine uymak ve acil bakım uygulamak, triyaj, kbrn riskini değerlendirmek ve yangın önleme ve yangınla mücadele etmek konusunda yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Afetlerle İlgili Bilgi Sahibi Olmak, Afetlerde Acil Bakım Uygulamak, Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek, Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak, Personel Güvenliği, Yangınla Mücadele Etmek, Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulamak

Ders Kaynakları Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri (Paramedik) için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları, Ema Tıp Kitabevi
Afet ve Acil Durumlarda İlaç ve Sağlık Hizmetleri Kılavuzu, Ema Tıp Kitabevi, 2024
Afet Yönetimi ve Tıbbi Uygulamalar, Türkiye Acil Tıp Derneği, Ema Tıp Kitabevi, 2020
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri
2 Afet Bilgisi ve Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Afet Triyajı Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Afetlerde Acil Bakım Uygulamak
5 KBRN Riskini Değerlendirmek
6 Biyolojik Kaza Ve Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak
8 Ara Sınavı
9 Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak
10 Personel Güvenliği ve Sorumluluk Kazanmak
11 Yangın Önleme ve Yangımla Mücadele Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
12 İtfaiye Organizasyonu ve Olay Yeri Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
13 Adli Olaylar ve Paramedik Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 Denizde Kişisel Can Kurtarma Tekniklerini Uygulayabilmek Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Afet Bilgisine Sahip Olmak, Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak Ve Acil Bakım Uygulamak Yazılı Sınav Gösterim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Biyolojik Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak 5 5 4 5 1 5 5 3 5 2 5 4 2
Triyaj, KBRN Riskini Değerlendirmek 5 5 4 5 1 5 5 3 5 2 5 4 2
Afet Bilgisine Sahip Olmak, Afetlerde Temel Korunma Prensiplerine Uymak Ve Acil Bakım Uygulamak 5 5 4 5 1 5 5 3 5 2 5 4 2
Kimyasal Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak 5 5 4 5 1 5 5 3 5 2 5 4 2
Nükleer, Radyoaktif Kaza Veya Saldırıda Acil Sağlık Hizmeti Uygulamak 5 5 4 5 1 5 5 3 5 2 5 4 2