Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama I | İAY201 | 3 | 0 + 8 | 8,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
Amaç |
Mesleki Uygulama dersinde; EKG çekmek ve ritim tanılamak, Protokolde belirlenen acil ilaçları kullanmak ve ilgili algoritmaları uygulamak ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması, Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Veya Yaralıları Taşımak, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Aracı Tanımak Ve Kullanıma Hazır Tutmak, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak İle İlgili Yeterlikleri Kazandırmak Amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Dezenfeksiyon, Hasta veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, Şokta Acil Bakım Uygulamak, Hasta veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Hasta Yaralıyı Taşıma Teknikleri, Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, Aracı Tanımak ve Kullanıma Hazır Tutmak, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 1, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 2, Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 3. |
Ders Kaynakları |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
100
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 2 | 2 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 4 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Dezenfeksiyon, | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
4 | Hasta veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Şokta Acil Bakım Uygulamak, | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması |
6 | Hasta veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, | Sınıf Dışı Çalışma Benzetim |
7 | Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri | |
9 | Hasta Yaralıyı Taşıma Teknikleri, | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
10 | Özellikli Travma Vakalarına Acil Bakım Uygulamak, | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Aracı Tanımak ve Kullanıma Hazır Tutmak, | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 1, | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 2, | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Ambulans Sürüş Teknikleri Uygulamak 3, | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekg çekimi yapmak ve değerlendirmek, Yetişkin ve çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak | |||
Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, | |||
Özellikli travma olgularına acil bakım, Ambulansı tanımak ve kullanıma hazır tutmak. | |||
Merkezi ve periferik sinir sistemi, Erkek ve kadın genito-üriner sistemyapılarını tanımlayabilir. | |||
Şokta Acil Bakım Uygulamak,Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Tek Kişi ile, iki kişi ile Hasta Veya Yaralıları Taşımak, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekg çekimi yapmak ve değerlendirmek, Yetişkin ve çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak, Hasta Veya Yaralıya Mesane Kateterizasyonu Uygulamak, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Özellikli travma olgularına acil bakım, Ambulansı tanımak ve kullanıma hazır tutmak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Merkezi ve periferik sinir sistemi, Erkek ve kadın genito-üriner sistemyapılarını tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Şokta Acil Bakım Uygulamak,Hasta Veya Yaralıların Durumlarına Uygun Pozisyon Vermek, Hasta Yaralıyı Kurtarma Çıkarma Teknikleri, Tek Kişi ile, iki kişi ile Hasta Veya Yaralıları Taşımak, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |