Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama II | İAY202 | 4 | 0 + 8 | 8,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜMÜŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrencilerin; mesleki eğitime ilişkin bilgilerini alanda uygulama becerisi kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
-Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri -EKG çekmek ve ritim tanılamak -Acil İlaçlar -Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I -Vaka Çalışması |
Ders Kaynakları |
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 216 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | EKG çekmek ve ritim tanılamak | |
3 | Acil İlaçlar | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Vaka Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
EKG çekimi yapmak ve değerlendirmek. | |||
Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak konularında yeterlilik kazanılır. | |||
Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EKG çekimi yapmak ve değerlendirmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak konularında yeterlilik kazanılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulamak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |