EN
  • Anasayfa
  • SHM101 Tıbbi Terminoloji (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SHM101 - Tıbbi Terminoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi Terminoloji SHM101 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE
Amaç

Öğrencilerin tıp dili ve tıp alanında kullanılan terimlerle tanıştırılması ve tıbbi terminolojinin kavranmasının ve öğrenciler tarafından kullanılabilirliğinin sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Temel tanım ve kavramlar, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması,Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler,Hareket sistemine ilişkin terimler, Solunum sistemine ilişkin terimler, Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler, Sindirim sistemine ilişkin terimler, Kan ve kan yapıcı organ terimleri, İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler,Ürogenital sistem, Doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler, Göz ve kulağa ilişkin terimler

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel tanım ve kavramlar, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler,
2 Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması
3 Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler,
4 Hareket sistemine ilişkin terimler, Ders Beyin Fırtınası
6 Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler,
7 Kan ve kan yapıcı organ terimleri,
8 Ara Sınav Ders
9 Sindirim sistemine ilişkin terimler;
10 İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler,
11 Ürogenital sistem, Ders Beyin Fırtınası
12 Doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler,
13 Solunum sistemine ilişkin terimler Ders Beyin Fırtınası
14 Final Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını yapabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyavasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okuyabilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçer Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tıbbi terimlerin okunuş ve yazılış kurallarını yapabilir - - - - - - - - - - - - -
Sistemlere ait ( solunum sistemi, kardiyavasküler sistem, iskelet ve hareket sistemi, endokrin sitem vb.) tıbbi terimleri okuyabilir - - - - - - - - - - - - -
Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterir - - - - - - - - - - - - -
Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçer - - - - - - - - - - - - -