EN
  • Anasayfa
  • SHM102 Meslek Etiği (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SHM102 - Meslek Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meslek Etiği SHM102 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR
Ders Veren
Amaç

Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması; etik ve ahlak kavramları, etik kurallar, ahlaki değerler, etik toplum ilişkisi, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler, etik sistemleri, ahlakın oluşmasında rol oynayan faktörler, meslek etiği kavramı, etik karar verme, etik kurullar, etik ikilem, etik sorun hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Etik ve Ahlak Kavramları, Etik İlkeler ve Etik Karar Verme, Acil Servis ve Etik, Triyaj ve Etik, Resüsitasyon ve Etik, Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik, Tıbbı Hata ve Etik, Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü

Ders Kaynakları Etik-ahlak felsefesi Yazar: Doğan Özlem, Notos Kitap, 2004.
Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik: Araştırmadan tedaviye tıp dallarının yelpazesi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
Sağlık Programları Meslek Etiği, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2019.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik ve ahlak kavramları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
2 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
3 Etik sistemlerini inceleme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
4 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
5 Etik Teorilere Giriş Ders Tartışmalı Ders
6 Etik İlkeler ve Etik Karar Verme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
7 Etik ihlali ve Etik İkilem Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Ara Sınav
9 Acil Servis, Triyaj, Resüsitasyon ve Etik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Problem Çözme
10 Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Hasta Hakları ve Etik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
12 Tıbbı Hata ve Etik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
13 Ekip Çalışması ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
14 Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Mesleki etik ilkelere uyar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Etik İkilemi ve Etik ihlali yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. 3 4 5 5 2 4 5 5 4 2 3 5 5
Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. 3 4 5 5 2 4 5 5 4 2 3 5 5
Mesleki etik ilkelere uyar. 3 4 5 5 2 4 5 5 4 2 3 5 5
Etik İkilemi ve Etik ihlali yorumlar. 3 4 5 5 2 4 5 5 4 2 3 5 5