Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farmakoloji | SHM204 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin farmakoloji ile ilgili temel bilgilerini, sistemik hastalıklarda ve acil durumlarda kullanılan ilaçların etki mekanizmalarını ve veriliş yollarını kavramasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Farmakolojinin tanımı ve temel kavramlar,İlaçların etki mekanizmaları ve ilaçların etkisini değiştiren faktörler, Kardiyotonik Glikozidler, Antiaritmik İlaçlar, Antianginal İlaçlar, Adrenerjik Agonist ve Antagonist İlaçlar, Santral Sinir Sistemi İlaçlar, Otonom Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar, Solunum Sistemine Etkili İlaçlar, Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar, Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar, Üriner Sistem İlaçları, Kemoterapötik İlaçlar, Acil ilaçlar, Hastane öncesi paramediğin kullanma yetkisi olan ilaçlar |
Ders Kaynakları |
Lippincott Farmakoloji, 3. Baskı
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 1, Oğuz Kayaalp, 2018 Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Cilt 2, Oğuz Kayaalp, 2018 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş | Ders Problem Çözme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Farmakokinetik | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
3 | Farmakodinami | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
4 | Kemoterapötik İlaçlar | Ders Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
5 | Opioid Analjezikler ve Non-Steroidal Antiiflamatuvar İlaçlar | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Endokrin Sisteme Etkili İlaçlar | |
9 | Sindirim Sistemine Etkili İlaçlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Santral Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar-I | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Santral Sinir Sistemine Etki Eden İlaçlar-II | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Solunum Sistemi İlaçları | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | Kardiyovasküler Sisteme Etkili İlaçlar-I | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Kardiyovasküler Sisteme Etkili İlaçlar-II | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Hastane öncesi paramediğin kullanma yetkisi olan ilaçlar – Acil İlaçlar | Ders Vaka Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farmakoloji ile ilgili temel bilgileri kavrar. İlaçların etki mekanizmalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Santral sinir sistemine ve Kardiyovasküler sisteme etkili ilaçları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kemoterapötik ilaçları, Opioid analjezikleri ve non-steroidal antiiflamatuvar ilaçları, Endokrin sisteme etkili ilaçları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sindirim sistemi ve Solunum sistemi ilaçlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hastane öncesi paramediğin kullanma yetkisi olan ilaçlar – Acil ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farmakoloji ile ilgili temel bilgileri kavrar. İlaçların etki mekanizmalarını açıklar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Santral sinir sistemine ve Kardiyovasküler sisteme etkili ilaçları açıklar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Kemoterapötik ilaçları, Opioid analjezikleri ve non-steroidal antiiflamatuvar ilaçları, Endokrin sisteme etkili ilaçları açıklar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Sindirim sistemi ve Solunum sistemi ilaçlarını açıklar. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Hastane öncesi paramediğin kullanma yetkisi olan ilaçlar – Acil ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | - | 2 |