Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II | MOS252 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze teorik eğitim ve pratik uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak öğrenip pratik olarak uygulamalarının sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Isınma çeşitleri, şiddet, enerji sistemleri, tekrar yöntemi, süper set yöntemi , dinlenme çeşitleri, soğuma çeşitleri, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kaslar, kalistenik hareketler, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi her hafta uygulama) |
Ders Kaynakları |
Uğur E ve Baysaling Ö. Herkes İçin Spor. Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpres Yayınevi. İstanbul. 2000. ISBN: 9758503670311
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isınma çeşitleri, şiddet, tekrar yöntemi, süper set yöntemi , dinlenme çeşitleri, soğuma çeşitleri, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kas, kalistenik hareketler, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi her hafta uygulama) | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
7 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
8 | Vize, Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma | Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma, enerji sistemleri, kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | |||
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | |||
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma, enerji sistemleri, kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |