EN
  • Anasayfa
  • MOS204 Halkla İlişkiler (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MOS204 - Halkla İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halkla İlişkiler MOS204 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Ders Veren Öğr. Gör. Esma AYDIN
Amaç

Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.

Ders İçeriği

Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.

Ders Kaynakları PELTEKOĞLU, B.,F. " Halkla İlişkiler Nedir" Beta Yayınları, İstanbul, 2018
OKAY, A. , OKAY, A. " Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 59
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü
2 Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü
4 Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü
6 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü
7 Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8 Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü
12 Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü
13 Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Sözlü
14 Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Vaka Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir Yazılı Sınav Vaka Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir. Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir 1 2 2 2 3 3 3 4 5 5 5 5 4
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar 1 1 2 2 2 4 4 4 5 5 5 5 5
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir 2 3 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir. 1 2 3 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5