Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diyaliz Hemşireliği | HEM326 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | DÜZ ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye diyaliz hastasının izlemi, bakımı ve rehabilitasyonu konusunda bilgi kazandırmak, bakım gerektiren durumlarda problem çözme becerisi kazandırmak, diyaliz hastasını bütüncül yaklaşımla ele alma becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Böbreğin anatomi ve fizyolojisi, böbrek hastalıklarında kullanılan tanı yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımları, böbrek yetmezliği ve hemşirelik yaklaşımları, diyaliz endikasyonları, diyaliz çeşitleri, diyalizin fizyolojik prensipleri, diyaliz için gerekli materyaller, diyaliz uygulamaları, karşılaşılan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımları, çocuklarda, yaşlılarda ve gebelikte diyaliz uygulamaları, diyaliz hastalarının beslenmesi ve eğitimi. |
Ders Kaynakları |
Adem Sezen. Diyaliz Hemşireliği, 2014, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Böbrek Anatomisi ve Fizyolojisi | |
2 | Böbrek yetmezliği ve hemşirelik bakımı | |
3 | Diyaliz İle İlgili Genel Bilgiler, Diyalizin Tanımı ve Fizyolojik Prensipleri | |
4 | Diyaliz için gerekli araç-gereçler | |
5 | Diyaliz tipleri ve diyaliz endikasyonları | |
6 | Hemodiyalizin akut ve kronik komplikasyonları | |
7 | Hemodiyalizde damarsal giriş yolları ve heparinizasyon | |
8 | Ara sınav | |
9 | Periton diyalizinin komplikasyonları | |
10 | Diyaliz hastalarında beslenme | |
11 | Diyaliz hastalarında sık karşılaşılan psikolojik sorunlar | |
12 | Diyaliz hastalarında yaşam kalitesinin yükseltilmesi | |
13 | Özel durumlarda hemodiyaliz (çocuklarda, gebelikte, intoksikasyonlarda) | |
14 | Böbrek transplantasyonu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hemodiyaliz ve periton diyalizine ilişkin temel kavramları bilir ve bu kavramlar arasında ilişki kurabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diyalizde kullanılan araç gereçleri tanı ve bunları kullanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diyaliz öncesi, sırasında ve sonrasında bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemodiyaliz ve periton diyalizine ilişkin temel kavramları bilir ve bu kavramlar arasında ilişki kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyalizde kullanılan araç gereçleri tanı ve bunları kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyaliz öncesi, sırasında ve sonrasında bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |