Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği | HEM324 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze teorik anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Meslek Etiği Dersi, Hemşirelik mesleğinin tüm uygulamalarında öğrencilerin etik bilinç ve etik düşünme becerisi kazanmalarını sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
--Temel Etik Kavramlar -- Etik Yaklaşımlar -- Sağlık ve Hak Kavramları -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Meslek Etiği -- Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar -- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları -- Etik Sorunlar -- Etik Karar Verme Süreci -- Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik -- Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları -- Dünyada Etik ve Sağlık -- Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular |
Ders Kaynakları |
Alpar ŞE, Bağçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2013
Tschudin V. Ethics in Nursing: The Caring relationship. Butterworth-Heinemann. Elsewier Limited. London, 2003 Fry ST, Johnstone MJ. Ethics in Nursing Practice. Blackwell Publishing. Oxford, 2008 Yalım, NY. ve Keleş, Ş. (2019) (Editörler). Sağlık Programları Meslek Etiği. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı. Oğuz, YN., Tepe, H., Örnek Büken, N. ve Kırımsoy Kucur, D. (2005). Biyoetik Terimleri Sözlüğü. Türkiye Felsefe Kurumu, 1. Baskı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Etik Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Etik Yaklaşımlar | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık ve Hak Kavramları | Tartışmalı Ders |
4 | Etik İlkeler ve Bakım Etiği | Tartışmalı Ders |
5 | Meslek Kavramı ve Hemşirelikte Meslekleşme Süreci | Tartışmalı Ders |
6 | Meslek Etiği | Tartışmalı Ders |
7 | Hemşirelere İlişkin Mesleki Etik Kodlar | Tartışmalı Ders |
8 | Uluslararası Hemşireler Birliği’nin (ICN) Hemşireler İçin Etik Kodları Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Etik Sorunlar | Tartışmalı Ders |
10 | Etik Karar Verme Süreci | Tartışmalı Ders |
11 | Tıbbi Hatalar ve Hemşirelik | Tartışmalı Ders |
12 | Aydınlatılmış Onam, Etik ve Yasal Unsurları | Tartışmalı Ders |
13 | Dünyada Etik ve Sağlık | Tartışmalı Ders |
14 | Hemşirelik Uygulamalarında Etkili Olan Evrensel Konular | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 |
Hemşirelik uygulamalarını etik düşünme becerisini doğrultusunda uygular. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Hemşirelik uygulamalarında öngörülemeyen sorunları çözme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Hemşirelik mesleğine ilişkin etik kodları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Sosyal hakların evrenselliğini ve hasta haklarını etik bilinç çerçevesinde değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Hemşirelik ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olur. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 |