Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yoğun Bakım Hemşireliği | HEM322 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders 2020-2021 ders döneminde uzaktan eğitim ile yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yoğun bakım gerektiren hastaların izlem ve değerlendirilmesi sürecine ilişkin bilgi ve uygulamaları öğretmek |
Ders İçeriği |
Yoğun bakım ünitesi, yoğun bakım ünitesine hastanın kabulü, yoğun bakım hastasında fizyolojik ve psikolojik değişiklikler, sıvı-elektrolit bozuklukları ve yoğun bakım, hastanın hemodinamik izlemi, yoğun bakım ünitesinde hasta transferi, yoğun bakım ünitesinden hastanın taburculuğu, mekanik ventilasyondaki hastanın bakımı, yoğun bakım ünitesinde hasta ve ailesinin gereksinimleri, yoğun bakım ünitesinde infeksiyonlar, yaşam sonu bakım, yoğun bakımın ve etik |
Ders Kaynakları |
Asiye Durmaz Akyol, Yoğun Bakım Hemşireliği, 2017, Güneş Tıp Kitabevleri
Fatma Eti Aslan, Nermin Olgun (Editörler), Yoğun Bakım Seçilmiş Semptom ve Bulguların Yönetimi, 2016, Nobel Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yoğun Bakım tanımı ve ekibi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Özellikleri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Yoğun Bakım Hasta Kabulu | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Mekanik Ventilatör | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yoğun Bakımda Sedasyon ve Analjezi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Yoğun Bakım Hastasında Beslenme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
11 | Yoğun bakımda Basınç Yaralanmaları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Yoğun Bakımda Sık Görülen Enfeksiyonlar- Kan Dolaşımı Enfeksiyonları | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Yoğun Bakımda Sık Görülen Enfeksiyonlar- VİP | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Yoğun Bakımda sık Görülen Enfeksiyonlar- Üriner Kateter Enf. | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yoğun bakım hastalarını klinik ve kültürel özelliklerine göre değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoğun bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarını kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoğun bakım ünitesine özgü etik ilkeleri tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoğun bakım ünitelerinde yatan hastaların izlemine ilişkin temel bilgileri tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yoğun bakım hastalarını klinik ve kültürel özelliklerine göre değerlendirir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Yoğun bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarını kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Yoğun bakım ünitesine özgü etik ilkeleri tanımlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Yoğun bakım ünitelerinde yatan hastaların izlemine ilişkin temel bilgileri tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 |