Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Doğan Hemşireliği | HEM323 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Amaç |
Öğrenciyi sağlıklı ve riskli yenidoğan ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide aile merkezli görüşlü yenidoğan hemşireliği anlayışı geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Normal yenidoğanın özellikleri, yüksek riskli yenidoğanın sistemik-genetik-metabolik hastalıkları ve bakımı, neonatal resüsitasyon |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Zeynep Conk, Prof. Dr. Zümrüt Başbakkal, Doç. Dr. Hatice Bal Yılmaz, Yard. Doç. Dr. Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, 2013, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
Prof. Dr. Eren Özek-Prof. Dr. Hülya Selva Bilgen. Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği - Esaslar ve Uygulamalar, 2018, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİNE GİRİŞ | Ders |
2 | YENİDOĞANIN DEĞERLENDİRİLMESİ | Ders |
2 | YENİDOĞANIN DEĞERLENDİRİLMESİ | Ders |
4 | YENİDOĞANDA SIVI ELEKTROLİT DENGESİ ve TEDAVİSİ | Ders |
5 | Yenidoğanın Merkezi Sinir Sistemi Anomalileri | Ders |
6 | Yenidoğanda Kalp Hastalıklarına Yaklaşım | Ders |
7 | YENİDOĞANIN RESPİRATUVAR SORUNLARI | Ders |
8 | ARA SINAV-YENİDOĞAN DÖNEMİNİN SIK RASTLANILAN CERRAHİ HASTALIKLARI, SİNDİRİM SİSTEMİNİN KONJENİTAL ANOMALİLERİ | Ders |
9 | YENDİOĞANDA ENDOKRİN ve GENİTOÜRİNER SORUNLAR | Ders |
10 | ANNE SÜTÜ İLE BESLENME | Ders |
11 | ENTERAL BESLENME, HİPOGLİSEMİ VE DİYABETİK ANNE BEBEĞİ | Ders |
12 | HİPERBİLİRUBİNEMİLİ BEBEĞE YAKLAŞIM | Ders |
13 | DÜŞÜK DOĞUM AĞIRLIKLI Ve PREMATÜRE BEBEKLERİN İZLEM İLKELERİ VE SORUNLARI | Ders |
14 | NEONATAL RESÜSİTASYON | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci riskli yenidoğanın sağlığını değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci yenidoğan sağlığının ülkemizde ve dünyadaki durumunu tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Öğrenci yenidoğan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımı planlar | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci yenidoğan sağlığını değerlendirir | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |