EN
  • Anasayfa
  • HEM222 Mesleki İngilizce II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
HEM222 - Mesleki İngilizce II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce II HEM222 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Ders Veren
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerine mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Hastaneye kabul-hasta kabul, hastane tanıtımı, kazalar ve ilk yardım ağrı, grammer/dilbilgisi alıştırmaları, semptomlar, hastane yönetimi, çeviri alıştırmaları, yabancı dil sınavlarına hazırlık

Ders Kaynakları Nurten Özdağ, Sağlık yüksekokulu ve sağlık personeli için Mesleki İngilizce, Kök yayıncılık, 1. Baskı, 2006.
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Medical Nursing A2 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015.
Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson
Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press.
Suat GÜRCAN, Rıdvan GÜRBÜZ, Makalelerle YÖKDİL SAĞLIK, Modadil Yayınları.
Kenan Ören, YÖKDİL Sağlık Bilimleri, Astana Yayınları,2020.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 66
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma- genel tekrar Ders Sözlü
2 Grammer/dilbilgisi alıştırmaları Ders Sözlü Beyin Fırtınası
3 Hastane tanıtımı-hastane içi ve dışı Ders Sözlü
4 Kazalar ve acil durumlar Ders Sözlü
7 Ağrı Ders Sözlü
7 Ağrı Ders Sözlü
9 Semptomlar Ders Sözlü
8 Symptoms Ders Sözlü
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
10 Deri ve hastalıkları Ders Sözlü
11 Boşaltım sistemi Ders Sözlü
12 Ortopedi Ders Sözlü
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Okuduğunu anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. Yazılı Sınav Ders Sözlü Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. Yazılı Sınav Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Dinlediğini anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 1 5 1 5 1 1 5 1 3 5 5 1 1 5 1
Okuduğunu anlar. 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1 1 1 1 5 1
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. 5 1 5 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
Dinlediğini anlar. 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 5 1