Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Yardım | HEM226 | 4 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, görsel araçlar, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Günlük yaşamda karşılaşılabilir ani durumlarda, yaralanan birey ya da grupların yaşamını kurtarmak, kaza sonucu oluşabilecek sakatlıkları önlemek amacıyla olayların olduğu yer ve zamanda yapılacak uygulamaları, alınacak önlemlere ilişkin ilkyardım uygulamaları ile ilgili teorik bilgi ve becerileri kazanmış olması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
İlk yardımın tanımı, tarihçesi Erişkinlerde, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği Hasta taşıma teknikleri Kanamalarda ilkyardım Şokta ilkyardım Solunum yolu tıkanıklıkları ve ilkyardım Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım Yaralanma ve travmalarda ilkyardım Zehirlenmelerde ilkyardım Böcek sokmaları ve hayvan ısırmalarında ilkyardım Yanıklar ve donmalarda ilkyardım Ani bilinç bozulmalarında ilkyardım |
Ders Kaynakları |
Erdil F, Bayraktar N, Şenol-Çelik S (2010) Temel İlk Yardım. Efil Yayınevi. Ankara
CPR ve ECC için 2020 Amerikan Kalp Vakfı (AHA) Klavuzunda Öne çıkan Noktalar. Sözen C. İlk yardım ve Acil Bakım. Sistem Matbaacılık, İstanbul, 2006. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ilkyardımla ilgili kavramlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel yaşam desteği ve ilk yardıma ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir ve kavrar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlk yardımda kazazedenin değerlendirilmesi ile ilgili genel prensipleri bilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Travma geçiren bir kazazedenin önemli organ yaralanmalarında, kırık, çıkık ve burkulmalarında acil olarak karar verip müdahale edebilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yanık, güneş-sıcak çarpması, donma, zehirlenme, yılan ısırması, akrep sokması gibi çevresel acil durumlarında müdahale edebilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İlk yardımda kanama kontrolünü sağlayabilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel yaşam desteği ve ilk yardıma ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir ve kavrar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
İlk yardımda kazazedenin değerlendirilmesi ile ilgili genel prensipleri bilir | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
Travma geçiren bir kazazedenin önemli organ yaralanmalarında, kırık, çıkık ve burkulmalarında acil olarak karar verip müdahale edebilir. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
Yanık, güneş-sıcak çarpması, donma, zehirlenme, yılan ısırması, akrep sokması gibi çevresel acil durumlarında müdahale edebilir. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
İlk yardımda kanama kontrolünü sağlayabilir. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |