Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farmakoloji | HEM223 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders yüz yüze eğitim yoluyla verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sıdıka GENÇ |
Amaç |
ÖĞRENCİYE TEMEL FARMAKOLOJİ BİLGİLERİNİ ÖĞRETMEK |
Ders İçeriği |
FARMAKOLOJİYE GİRİŞ VE İLAÇLARIN TANITIMI, OTONOM SİSNİR SİSTEMİ İLAÇLARI, SOMATİK SİNİR SİSTEMİ İLAÇLARI, AĞRI KESİCİ İLAÇLAR, SOLUNUM SİSTEMİ İLAÇLARI, ANTİBİYOTKLER, HORMONAL İLAÇLAR, GASTROİNTESTİNAL SİSTEM İLAÇLARI, PSİKİYATRİ İLAÇLARI, OPİOİDLER VE ANESTEZİ İLAÇLARI |
Ders Kaynakları |
İsmet Dökmeci, A. Handan Dökmeci. Sağlık Bilimleri Fakülteleri ve Sağlık Yüksekokulları için farmakoloji, 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | FARMAKOLOJİYE GİRİŞ VE İLAÇLARIN TANITIMI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | OTONOM SİSNİR SİSTEMİ İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | SOMATİK SİNİR SİSTEMİ İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | ANALJEZİKLER | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | SOLUNUM SİSTEMİ İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | ANTİBİYOTİKLER | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | ENDOKRİN SİSTEM İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEM İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | PSİKİYATRİK İLAÇLAR | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | OPİOİDLER | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | ANESTEZİ İLAÇLARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Kalp Damar Sistemi İlaçları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Kemoterapik İlaçlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Akut Zehirlenmeler Oral kontraseptifler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Organ sistemlerinde etkili ilaçların yan etkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Organ sistemlerinde etkili ilaçların farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Farmakolojide temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İlaçların hangi mekanizmaları etkilediklerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Organ sistemlerinde etkili ilaçların yan etkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organ sistemlerinde etkili ilaçların farmakodinamik ve farmakokinetik özelliklerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farmakolojide temel kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlaçların hangi mekanizmaları etkilediklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |