Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | HEM221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
Amaç |
Hemşirelik bölümü öğrencilerine mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Hemşirelik mesleği ile ilgili temel tıbbi kelimeler, hemşire ve hasta/sağlık çalışanı arasındaki diyaloglar, ilaç tedavisi, hastane bölümleri ve personeli, vücudumuzdaki organlar ve sistemler, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, acil ve ambulans servisleri, semptomlar ve yaşamsal bulgular |
Ders Kaynakları |
Nurten Özdağ, Sağlık yüksekokulu ve sağlık personeli için Mesleki İngilizce, Kök yayıncılık, 1. Baskı, 2006.
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007. Medical Nursing A1 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015 Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, tanışma, genel tekrar | Ders Sözlü |
2 | Zamanlarla ilgili çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü |
4 | Hastane bölümleri ve personeli | Ders Sözlü |
4 | Hemşirelik girişimleri-değerlendirmeleri | Ders Sözlü |
5 | İlaç tedavisi | Ders Sözlü |
6 | Vücudumuz | Ders Sözlü |
12 | Semptomlar ve yaşamsal bulgular | Ders Sözlü |
11 | Acil ve ambulans servisleri | Ders Sözlü |
9 | Sindirim sistemi | |
8 | Solunum sistemi | |
8 | Dolaşım sistemi | Ders Sözlü |
14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
14 | Genel tekrar ve Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dinlediğini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Okuduğunu anlayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Dinlediğini anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Okuduğunu anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |