EN
  • Anasayfa
  • SAS107 Sanatsal Anatomi ve Morfoloji (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAS107 - Sanatsal Anatomi ve Morfoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanatsal Anatomi ve Morfoloji SAS107 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan KAYAN
Ders Veren
Amaç

Kas-iskelet yapısının, deri altındaki yapının oluşturduğu kontur ve formların, vücudu oluşturan kemik, kas ve eklemlerin durağan ve hareket halindeki duruşları ve birbirleriyle olan ilişkilerine ilişkin gözlemlerin, iç ve dış form ilişkilerinin, yüzün karakteristik duruş özelliklerinin, vücudun jest ve mimikleri oluşturan yapısal özelliklerinin desen uygulaması içinde incelenmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Heykel sanatı Mimari, heykel ve diğer sanatların ilişkisi Biçim-içerik-işlev ilişkisini irdelemek. Aerodinamik-hidrodimik yapıların formlara katkısı

Ders Kaynakları Bauhaus, Bauhaus Archiv, 1919-1933, Magdalena Droste, ISBN 3-8228-5002-0 Tasche
Brancusi, Gallimard, Centre George Pompidou, ISBN 2-85850-819-4
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Teknolojik gelişmeler ve heykel sanatının ilişkisi Ders Beyin Fırtınası
2 Bauhaus Okulu dönemi Ders Beyin Fırtınası
3 Mimari, heykel ve diğer sanatların ilişkisi Ders Beyin Fırtınası
4 Bauhaus mantığı ile ilgili bir tasarımlar Ders Beyin Fırtınası
5 Sanatçıya özel bir metnin, manifesto yazımı Ders Beyin Fırtınası
6 Manifestonun görselleştirilmesi Ders Beyin Fırtınası
7 ARA SINAV Ders
8 Biçimin psikolojik etkileri Ders Beyin Fırtınası
9 Seçilmiş bir emosyonel durum için yapıt tasarlama Ders Beyin Fırtınası
10 Çizim ve modeli hazırlanmış bir yapıtı gerçekleştirme Ders Beyin Fırtınası
11 Biçim-içerik-işlev ilişkisi Ders Beyin Fırtınası
12 Aerodinamik-hidrodimik yapıların formlara katkısı Ders Beyin Fırtınası
13 Özgün bir yapıt tasarlama Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar
14 Özgün yapıtı bitirme Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatsal çalışma için gerekli araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar, sanat yapıtını “okuyabilme” yetisi kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanatın çağdaş uygulama yöntemlerini etkin kullanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanatsal üretim-sunum süreçlerine, disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak katılır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanata dönük çözümleri, küresel ve toplumsal boyutlarda ilişkilendirir ve etkisini fark eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sanatsal çalışma için gerekli araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar, sanat yapıtını “okuyabilme” yetisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanatın çağdaş uygulama yöntemlerini etkin kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanatsal üretim-sunum süreçlerine, disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak katılır. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanata dönük çözümleri, küresel ve toplumsal boyutlarda ilişkilendirir ve etkisini fark eder. - - - - - - - - - - - - - - -