Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanatsal Anatomi ve Morfoloji | SAS107 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kas-iskelet yapısının, deri altındaki yapının oluşturduğu kontur ve formların, vücudu oluşturan kemik, kas ve eklemlerin durağan ve hareket halindeki duruşları ve birbirleriyle olan ilişkilerine ilişkin gözlemlerin, iç ve dış form ilişkilerinin, yüzün karakteristik duruş özelliklerinin, vücudun jest ve mimikleri oluşturan yapısal özelliklerinin desen uygulaması içinde incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Heykel sanatı Mimari, heykel ve diğer sanatların ilişkisi Biçim-içerik-işlev ilişkisini irdelemek. Aerodinamik-hidrodimik yapıların formlara katkısı |
Ders Kaynakları |
Bauhaus, Bauhaus Archiv, 1919-1933, Magdalena Droste, ISBN 3-8228-5002-0 Tasche
Brancusi, Gallimard, Centre George Pompidou, ISBN 2-85850-819-4 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknolojik gelişmeler ve heykel sanatının ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Bauhaus Okulu dönemi | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Mimari, heykel ve diğer sanatların ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Bauhaus mantığı ile ilgili bir tasarımlar | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sanatçıya özel bir metnin, manifesto yazımı | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Manifestonun görselleştirilmesi | Ders Beyin Fırtınası |
7 | ARA SINAV | Ders |
8 | Biçimin psikolojik etkileri | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Seçilmiş bir emosyonel durum için yapıt tasarlama | Ders Beyin Fırtınası |
10 | Çizim ve modeli hazırlanmış bir yapıtı gerçekleştirme | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Biçim-içerik-işlev ilişkisi | Ders Beyin Fırtınası |
12 | Aerodinamik-hidrodimik yapıların formlara katkısı | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Özgün bir yapıt tasarlama | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar |
14 | Özgün yapıtı bitirme | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatsal çalışma için gerekli araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar, sanat yapıtını “okuyabilme” yetisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatın çağdaş uygulama yöntemlerini etkin kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatsal üretim-sunum süreçlerine, disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak katılır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanata dönük çözümleri, küresel ve toplumsal boyutlarda ilişkilendirir ve etkisini fark eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatsal çalışma için gerekli araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar, sanat yapıtını “okuyabilme” yetisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatın çağdaş uygulama yöntemlerini etkin kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatsal üretim-sunum süreçlerine, disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak katılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanata dönük çözümleri, küresel ve toplumsal boyutlarda ilişkilendirir ve etkisini fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |