Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yaşlı Sağlığı | SAS111 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Amaç |
Hemşirelik Bölümü 5. ve 6. dönemde işlenen bu ders ile öğrencilere, yaşlılığın ne olduğu, yaşlanma süreci mekanizmaları, yaşlılık sürecinde meydana gelen fiziksel, psikolojik ve sosyal değişiklikler, kapsamlı geriatrik değerlendirme, aktif yaşlanma kavramı, yaşlı sağlığı hizmetleri, yasa ve yönetmelikler, yaşlılığa özel konular hakkında bilgi verilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Yaşlılık ve yaşlanma süreci, yaşlılık döneminde meydana gelen fiziksel, psikolojik ve sosyal değişimler, kapsamlı geriatrik değerlendirme, aktif yaşlanma, yaşlı sağlığın geliştirilmesi, yaşlı bakım hizmetleri ve yasal düzenlemeler, yaşlı ve etik konular, yaşlı bakımında ailenin rolü, yaşlanma ve kuşaklararası eşitlik kavramı, yaşlanma ve emeklilik, yaşlı ve iletişim |
Ders Kaynakları |
Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı, Vize Yayıncılık, Naile Bilgili ve Yeter Kitiş
Temel Geriatri, Günes Tıp Kitabevleri, Yeşim Gökçe Kutsal Halk Sağlığında Temel Kavramlar, Hacettepe Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın Yaşlı Sağlığı ve Bakım, Akademisyen Kitapevi, Ayfer Karadakovan Nursing Older Adults, Mc Graw Hills, Jan Reed, Chalotte Clark and Ann Macfarlane |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaşlılık ve Yaşlanma Kavramları | Ders |
2 | Yaşlı Sağlığının Önemi | Ders |
3 | Yaşlılık Dönem Özellikleri | Ders |
4 | Yaşlılık Dönem Sorunları | Ders |
5 | Yaşlı Sağlığının Değerlendirilmesi | Ders |
6 | Kapsamlı Geriatrik Değerlendirme | Ders |
7 | Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Sağlığın Geliştirilmesi | Ders |
8 | Yaşlı Bakım Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler | Ders |
9 | Yaşlı Sağlığı ve Etik Konular | Ders |
10 | Yaşlı Bakımında Ailenin Rolü | Ders |
10 | Yaşlı Bakımında Ailenin Rolü | Ders |
12 | Yaşlanma ve Kuşaklararası Eşitlik Kavramı | Ders |
13 | Yaşlanma ve Emeklilik | Ders |
14 | Yaşlılık Döneminde İletişim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşlı sağlığının önemini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşlılık dönem özelliklerini ve sorunlarını sıralar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kapsamlı geriatrik değerlendirme ilkelerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aktif yaşlanma kavramını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşlı sağlığına özel konuları ve hemşirelik girişimlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşlı sağlığının önemini açıklar. | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 |
Yaşlılık dönem özelliklerini ve sorunlarını sıralar. | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Kapsamlı geriatrik değerlendirme ilkelerini açıklar. | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Aktif yaşlanma kavramını açıklar. | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 |
Yaşlı sağlığına özel konuları ve hemşirelik girişimlerini bilir. | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 |