Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Palyatif Bakım ve Psikiyatrik Yaklaşımlar | HEM321 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders normal öğretimde teorik olarak yer almaktadır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Palyatif bakım sürecinde hasta ve ailesinde fiziksel, psikiyatrik, manevi, sosyal, ve ekonomik sorunların tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgiyi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Palyatif bakım ilke ve kavramları, palyatif bakım gerektiren hastalıklar ve psikiyatrik yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Yasemin Yıldırım, Prof. Dr. Çiçek Fadıloğlu (Editörler). Palyatif Bakım, 2018
Prof.Dr.Gülbeyaz Can. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım - Konsensus 2017, 2018 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Palyatif bakım, ve ilgili temel kavram ve ilkeler | |
1 | Palyatif bakım, ve ilgili temel kavram ve ilkeler | |
12 | Dünya ve Türkiye'de Palyatif Bakım | |
3 | Palyatif bakımda semptom yönetimi | |
3 | Palyatif bakımda semptom yönetimi | |
6 | Palyatif bakım ve ağrı yönetimi | Tartışmalı Ders |
9 | Palyatif bakımda iletişim | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Palyatif bakımda iletişim | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Palyatif bakımda iletişim | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Ölüm kavramı (Yetişkinlerde) | Tartışmalı Ders |
12 | Ölüm kavramı (Çocuk ve ergenlerde) | Tartışmalı Ders |
13 | Palyatif Bakımda Hasta ve Aile Eğitimi | |
14 | Palyatif bakımla ilgili etik ve yasal düzenlemeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Palyatif bakımın amacını ve ilkelerini açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hastalıklarda görülen semptomların yönetiminde hemşirelik sürecini kullanılır | |||
Palyatif bakım hastasının ve ailesinin karşılaşabileceği sorunları etik ve yasal ilkeleri dikkate alır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hasta ve ailenin rahatlığını sürdürecek hemşirelik bakımını kanıta dayalı bilgileri kullanarak planlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Palyatif bakımın amacını ve ilkelerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hastalıklarda görülen semptomların yönetiminde hemşirelik sürecini kullanılır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Palyatif bakım hastasının ve ailesinin karşılaşabileceği sorunları etik ve yasal ilkeleri dikkate alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta ve ailenin rahatlığını sürdürecek hemşirelik bakımını kanıta dayalı bilgileri kullanarak planlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |