Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hemşireliğe Giriş | HEM109 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze teorik anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
Amaç |
Hemşireliğe Giriş Dersi, öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini, sağlık bakım sistemi içinde hemşirenin rolünü ve hemşirelik mesleğine ilişkin yasal sorumlulukları kavramasını sağlar. |
Ders İçeriği |
-- Hemşirelik Tanımı -- Meslek Kavramı-Hemşirelikte Meslekleşme Süreci -- Hemşirelik Bakımının Tarihçesi -- Ülkemizde Hemşirelik Eğitimine Genel Bakış -- Hemşirenin Rol ve İşlevleri -- Hemşirelik Kanunu ve Hemşirelik Yönetmeliği -- Hemşirelikle İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütler-I -- Hemşirelikle İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütler-II -- Hemşirelikte Eleştirel Düşünme -- Etik İlkeler ve Bakım Etiği -- İnsan ve Hasta Hakları -- Hasta ve Çalışan Güvenliği -- İletişim ve Beden Dili -- Sağlığın Geliştirilmesinde ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü |
Ders Kaynakları |
Atabek Aşti, T. ve Karadağ, A. (2019) (Editörler). Hemşirelik Esasları I-II. İstanbul: Akademi Basım, 2. Baskı.
Kara Kaşıkçı M. ve Akın E. (2021) (Editörler). Temel Hemşirelik Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri, 1. Baskı. Öğretim Elemanı Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Tanımı | Tartışmalı Ders |
2 | Meslek Kavramı-Hemşirelikte Meslekleşme Süreci | Tartışmalı Ders |
3 | Hemşirelik Bakımının Tarihçesi | Tartışmalı Ders |
4 | Ülkemizde Hemşirelik Eğitimine Genel Bakış | Tartışmalı Ders |
5 | Hemşirenin Rol ve İşlevleri | Tartışmalı Ders |
6 | Hemşirelik Kanunu ve Hemşirelik Yönetmeliği | Tartışmalı Ders |
7 | Hemşirelikle İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütler-I | Tartışmalı Ders |
8 | Hemşirelikle İlgili Ulusal ve Uluslararası Örgütler-II Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | Tartışmalı Ders |
10 | Etik İlkeler ve Bakım Etiği | Tartışmalı Ders |
11 | İnsan ve Hasta Hakları | Tartışmalı Ders |
12 | Hasta ve Çalışan Güvenliği | Tartışmalı Ders |
13 | İletişim ve Beden Dili | Tartışmalı Ders |
14 | Sağlığın Geliştirilmesinde ve Sürdürülmesinde Hemşirenin Rolü | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hemşireliği ve hemşirelikte meslekleşme sürecini kavrar. | |||
Hemşirenin rol ve işlevlerini kavrar. | |||
Hemşirelik mesleğinin yasal sorumluluklarını bilir. | |||
Hemşirelikte mesleki örgütlenmenin önemini kavrar. | |||
Etik ilkeler doğrultusunda, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde hemşirenin rolünü bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşireliği ve hemşirelikte meslekleşme sürecini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hemşirenin rol ve işlevlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hemşirelik mesleğinin yasal sorumluluklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hemşirelikte mesleki örgütlenmenin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik ilkeler doğrultusunda, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde hemşirenin rolünü bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |