Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerinde Yönetim | HEM406 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrenciye hemşirelik hizmetleri yönetimi ve organizasyonu ile ilgili temel kavramları, teorileri, bilgi ve becerileri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Derse Giriş, Tanışma Yönetim Kavram ve Kuramları Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler İletişim Yönetimi ve Zaman Yönetimi Önderlik/ Liderlik Güç Kalite Yönetimi Hemşire İnsan Gücünün Planlanması Hemşirelerin Eğitimi ve Kariyer Gelişimi Hasta Güvenliği Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Kriz Yönetimi Yönetsel Etik Mobbing |
Ders Kaynakları |
Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım, S. (2015), Hastane ve sağlık kurumları yönetimi , Siyasal Kitabevi, Ankara.
Tengilimoğlu D., Akbolat, M. ve Işık O. (2015),Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 7. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara. Prof. Dr. Ülkü TATAR BAYKAL, Doç. Dr. Emine TÜRKMEN, Hemşirelikte Yönetim, Akademi Basım ve Yayıncılık, 2022, İstanbul Prof. Dr. Ülkü TATAR BAYKAL, Doç. Dr. Emine TÜRKMEN, Hemşirelikte Yönetim Dersi Öğrenci Uygulama Kılavuzu, Akademi Basım ve Yayıncılık, 2022, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Kavram ve Kuramları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | İletişim Yönetimi ve Zaman Yönetimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Önderlik/ Liderlik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Güç | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Kalite Yönetimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Hemşire İnsan Gücünün Planlanması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Hemşirelerin Eğitimi ve Kariyer Gelişimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Hasta Güvenliği Çalışan Sağlığı ve Güvenliği | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Kriz Yönetimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Yönetsel Etik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Mobbing | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Hemşirelik Kalite Standartları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ile ilgili temel kavramları kavrayabilme. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hemşirelik hizmetleri yönetimini, yönetimin temel ilke ve kuramlarına göre yorumlayabilme. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yönetici hemşirelerin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklayabilme. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hemşirelik hizmetlerinde karşılaşılan yönetsel sorunları analiz edebilme. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hemşirelik kalite standartlarını değerlendirebilme. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ile ilgili temel kavramları kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelik hizmetleri yönetimini, yönetimin temel ilke ve kuramlarına göre yorumlayabilme. | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Yönetici hemşirelerin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklayabilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Hemşirelik hizmetlerinde karşılaşılan yönetsel sorunları analiz edebilme. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Hemşirelik kalite standartlarını değerlendirebilme. | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |